• سه‌شنبه / ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: markazi-99788
  • خبرنگار : 50204

برچسب گذاری قیمت در سوپرمارکت ها تخلف است/تخلفات صنفی را به 3820 اطلاع دهید

555811_255

مسئول بازرسي اتاق اصناف استان مركزي گفت: درج قیمت جدید روی محصولات در سوپرمارکت ها تخلف است و تاکنون موردی در این خصوص به اتاق اصناف گزارش نشده است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، در ماه ‌ های اخیر، افزایش قیمت برخی محصولات، بازار مصرف و مصرف کنندگان را دچار مشکل کرده است.

برخی مغازه‌داران بدون توجه به قیمت درج  شده بر روی محصولات، برچسب جدید روی اجناس می‌چسبانند که اینکار تخلف محسوب شده و مصداق ضایع کردن حقوق مصرف‌کنندگان است.

در این رابطه مسئول بازرسي اتاق اصناف استان مركزي به ایسنا گفت: تاکنون گزارشی در خصوص درج قیمت جدید بر روی محصولات در سوپر مارکت‌ها به اتاق اصناف ارسال نشده، اما اگر موردی مبنی بر تخلف گزارش شود، قطعا برخورد خواهد شد. فروشندگان بر اساس فاکتور خرید، مجاز به افزودن 7 تا 15 درصد سود بر روی محصولات هستند.

علی زارع بیان کرد: مردم می‌توانند هرگونه تخلف را از طریق سامانه نظارتی 3820 اصناف یا سامانه 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش دهند. در صورتی که یک فروشنده سه بار تخلف داشته باشد در مرحله سوم مغازه پلمب خواهد شد.

وی ادامه داد: در راستای جلوگیری از بروز تخلفات، اتاق اصناف 6 اکیپ دو نفره بازرسی را مامور کرده که در دو تایم صبح و عصر بازرسی‌های لازم را انجام دهند.

مسئول بازرسي اتاق اصناف استان مركزي گفت: گزارشات و شکایات نسبت به سنوات قبل کاهش داشته که از علل این کاهش می‌توان به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و پایین بودن قدرت خرید مردم اشاره کرد، همچنین تعداد ناظران و بازرسان نیز نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده به طوریکه 20 نفر در قالب 10 تیم دو نفره از سازمان صمت به عنوان مامور به خدمت در خدمت سازمان اصناف بوده‌اند که به سازمان صمت بازگشته اند و ما مجدد جذب نیرو داشته‌ایم.

زارع در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است کسبه اجناس خود را دپو کرده و با قیمت بالاتر به فروش برسانند؟ اضافه کرد: حدود 60 درصد از اقشار جامعه کسبه هستند و معاش آنها باید بگذرد در نتیجه نمی‌توانند به دپوی اجناس بپردازند اما ممکن است مواردی به صورت استثنا و جزئی وجود داشته باشد که قطع به یقین در صورت ارائه گزارش برخورد خواهد شد.

زارع بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا 31 تیرماه 8337 مورد بازرسی صورت گرفته که منجر به تشکیل 495 پرونده به ارزش ریالی 695 هزار ریال شده است. مجموع شکایات دریافتی 780 مورد بوده که به تفکیک 458 مورد شکایت حضوری و 322 مورد شکایت از طریق سامانه 3820 گزارش شده است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.