• یکشنبه / ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۶:۳۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: markazi-99871
  • خبرنگار : 50210

اختصاص 28 میلیارد تومان اعتبار جهت جبران خسارات ناشی از سیل به راهداری استان مرکزی

photo_2019-08-11_16-35-24

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: 28 میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی جهت جبران خسارات ناشی از سیل بهاره به راهداری استان اختصاص یافت.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، علی زندی فر در نشستی با اصحاب رسانه با اشاره کاهش 10 درصدی کاهش تصادفات جاده ای در 4 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت سال گذشته، افزود: در حال حاضر 7 زیرگذر در محورهای مختلف استان مرکزی در حال انجام است و زیرگذر حاجی آباد در هفته دولت رسما به بهره برداری می رسد.

وی بهره برداری تقاطع راهجرد در هفته دولت، تعریض محور رباط میل تا گردنه سیبک، اصلاح ورودی و خروجی خانه میران به عنوان یکی از نقاط پر تنش، اصلاح شیب شیروانی، تعریض و شانه سازی در تمامی محورهای مواصلاتی و تهیه طرح تقاطع محور مهرآباد را از جمله اقدامات در دست اجرای راهداری استان مرکزی دانست.

زندی فر با اشاره به سیلاب فروردین ماه که 72 میلیارد تومان به ابنیه ها و محورهای مواصلاتی استان آسیب و خسارت وارد کرد، گفت: به جهت جبران این خسارات در فاز نخست 14 میلیارد تومان از منابع ملی و 14.2 میلیارد تومان از منابع استانی اعتبار تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه راهداری با وجود اینکه در امر بازگشایی جاده های بین مزارع وظیفه ای ندارد، اما در شهرستان خنداب، کمیجان، تفرش داوطلبانه حاضر شد و اقدام به بازگشایی این جاده ها کرد، اظهار کرد: در بارندگی های شدید بهاره بیشترین خسارت متحمل محورهای قالهر شهرستان دلیجان، چهرقان، آمره و سلوک لو کمیجان، نوده خنداب و شهرستان تفرش شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی در خصوص حضور استان مرکزی در استان لرستان پس از سیل اظهار کرد: استان مرکزی در سیل مسئول بازگشایی محورهای شهرستان ازنا و الیگودرز بود به طوری که راه دسترسی 137 روستا در مسیر شول آباد به سپید دشت برای سه ماه بسته بود و ارتفاع برف به 3 تا 11 متر می رسید که کار بازگشایی انجام شد، همچنین مسیر امامزاده محمدحسن نیز با توجه به جحم خسارات از صفر تا 100 توسط راهداران استان مرکزی ساخته شد.

وی با اشاره به افزایش حوادث در محور هزاوه در روزهای اخیر، تصریح کرد: محور هزاوه یک محور روستایی است که نهایت سرعت تردد باید 70 تا 80 کیلومتر بر ساعت باشد، اما به لحاظ توریستی بودن منطقه تردد افزایش یافته و باید عرض 5.5 متری آن به 8 متر افزایش یابد و تعریض شود که پیمانکار این اقدام را به خوبی انجام نداد و تصادفات افزایش یافت، اما با این وجود راهداری برای کاهش مشکلات اقدام به نصب تابلو علائم کرد و حتی برای محور مهرآباد نیز طرح تهیه کرده است، اما در کل این محور باید به محور فرعی تبدیل شود.

زندی فر استان مرکزی را به لحاظ ترافیکی جز 4 استان برتر کشور دانست و افزود: روزانه بسته به شرایط بین 550 هزار تا یک میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان انجام می شود که هر سال بین 15 تا 20 درصد این ترددها افزایش می یابد و حتی در بُعد تردد وسایل سنگین نیز استانی پرتردد قلمداد می شویم به همین دلیل حفظ و نگهداری راه ها به صورت مستمر انجام می شود. در حال حاضر استان با 310 کیلومتر روشنایی جز سه استان برتر کشور است و بیشترین روشنایی در محور اراک-سلفچگان، بروجرد-توره و آزادراه ساوه-تهران است و سال گذشته نیز 14 تقاطع دارای تصادف نیز به روشنایی مجهز شدند.

وی اضافه کرد: 26 دوربین ثبت تخلف در محورهای استان نصب است که زمینه و بستر نصب 46 دوربین دیگر نیز فراهم شده است که اگر مشکلات در خرید آن وجود دارد که با نصب آنها سرعت متوسط تردد بین 5 تا 6 کیلومتر کاهش می یابد و به تبع آن کاهش تصادفات و کاهش فوتی ها نیز رقم می خورد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی با اشاره به عملکرد موفق استان مرکزی در توزیع لاستیک دولتی بیان کرد: استان مرکزی در توزیع لاستیک جز 3 استان برتر کشور است و در کنار آن 80 درصد مطالبات کامیون داران نیز رفع شده و برای رفع 20 درصد مطالبه دیگر نیز در حال تلاش هستیم.

وی در خصوص سن ناوگان حمل و نقل استان گفت: سن ناوگان حمل و نقل استان بیش از 20 سال است که اگر استاندارد و در جهت کاهش آلودگی اقدام شود بیش از 70 درصد ناوگان باید از رده خارج شود.

زندی فر با اشاره به اقدامات فرهنگی و آموزشی راهداری استان، تفاهم نامه با آموزش و پرورش و آموزش دانش آموزان 25 مدرسه، ایمن سازی مسیر 8 مدرسه تصادف خیز و آموزش راکبان موتور سیلکت و توزیع 500 کلاه ایمنی را بخشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه آموزش و فرهنگ ترافیک دانست.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.