• یکشنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۳ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: mazandaran-26177
  • خبرنگار : 50201

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران عنوان كرد:

گردشگری بزرگترین رسانه هزاره سوم/ ضرورت معرفی گردشگری کشور بر مبنای فرهنگ

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه گردشگری در حوزه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... نقش موثری دارد، عنوان کرد: گردشگری بزرگترین رسانه هزاره سوم است و تمام تحولاتی که هر رسانه می‌خواهد ایجاد کند گردشگری یک قدم جلوتر از هر رسانه است.

ماهفروزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه مازندران، با اشاره به ویژگی خاص گردشگری در خاورمیانه گفت: خاورمیانه داراي سنت هاي ریشه اي است اما این سنت‌های فرهنگی توانستند در درون خودشان مبانی و ائیدئولوژیک خاصی را  در قالب رفتار آئینی مختلف پرورش دهند.

وی با بیان اینکه باید سنت در خاورمیانه بر اساس ظرفیت‌های خوبی که دارد باز تعریف شود، افزود: سنت بر مثابه ریشه است که قادر است یک جامعه‌ای را برای رسیدن به تعالی نگه دارد.

معاون صنایع دستی مازندران تصریح کرد: اگر قرار است ایران صنعت گردشگری داشته باشد باید انواع جشنواره‌های مختلف را در چارچوب نظام اسلامی برگزار کند.

وی افزود: شکی نیست اگر به معنای گردشگری واقعی توجه کنیم استان سمنان یکی از چهار استان گردشگری ناب ایران است و  این شهر پایتخت اشکانیان بوده و از ظرفیت‌های تاریخ و تمدنی بزرگی برخوردار است.

ماهفروزی اظهار کرد: در گردشگری غیر علمی و عقب مانده، استان سمنان یک مکان گردشگری مناسب نیست ولی در بحث گردشگری علمی و واقعی یکی از مقصدهای درجه یک دنیا می‌تواند باشد.

وی با اشاره به معنای تخصصی گردشگری افزود: گردشگری در واقع یک صنعت است که این صنعت سبب گردش بسیاری از موضوعات و پدیده‌ها در جامعه می‌شود.

 معاون صنایع دستی مازندران با اشاره به اینکه گردشگری در حوزه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... نقش موثری دارد، عنوان کرد: گردشگری بزرگترین رسانه هزاره سوم است و تمام تحولاتی که هر رسانه می‌خواهد ایجاد کند گردشگری یک قدم جلوتر از هر رسانه است.

وی با اشاره به ضرورت تغییر رویکرد گردشگری افزود: اگر گردشگری درست تعریف شود و از تعریف حسی و احساسی پرهیز شود می‌تواند فرصت استثنایی برای رونق بخش های مختلف در کشور باشد.

ماهفروزی با اشاره به اینکه در تعریف گردشگری نباید از موضوعات مربوط به آن غفلت کرد، افزود: باید با نگاه عقلائی گردشگری را تعریف کرد و نقش همه دستگاه ها را بر اساس میزان ارتباط با گردشگری تحلیل، تا شاهد شکوفایی گردشگری در کشور باشیم.

وی صنایع دستی را یکی از محصولات گردشگری دانست و افزود: در گردشگری واقعی صنایع دستی خود بعنوان جاذبه گردشگری محسوب شده و دیدن کارگاه‌های تولیدات صنایع دستی مقصدی برای گردشگران تعریف می‌شود.

معاون صنایع دستی مازندران اظهار کرد: اگر صنایع دستی ما در گردشگری یک مقصد تعریف شود مطمئنا رشد یافته و مدل گردشگری در خاورمیانه و ایران فرهنگی است و باید بازتعریفی از فرهنگی بودن گردشگری کنیم ما می‌خواهیم فرهنگ گردشگری در کشور خودمان بر بنیان‌های فرهنگی قرار دهیم.

وی افزود: ما باید تلاش کنیم با گردشگری فرهنگی کشورمان را مطرح کنیم با وجود آنکه دماوند یک میراث طبیعی است ولی اگر ما بخواهیم دماوند را معرفی کنیم باید در قالب یک بسته فرهنگی و تاریخی معرفی کنیم.

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.