• دوشنبه / ۴ تیر ۱۳۹۷ / ۰۸:۳۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: mazandaran-50356
  • خبرنگار : 50196

مدیر سازمان مردم نهاد جوانان وارث زمین:

تلاقی دوری از طبیعت محوری و توسعه تکنولوژی نسلی تندخو است

تلاقی دوری از طبیعت محوری و توسعه تکنولوژی نسلی تندخو است

مدیر سازمان مردم نهاد جوانان وارث زمین گفت : دوری از طبیعت محوری و غرق شدن در مسیر توسعه تکنولوژی نسلی تنبل و تندخو خواهد بود.

شاهین دهستانی در گفت و گو با ایسنا مازندران، با بیان این که غرق شدن در مسیر دنیای مجازی و تکنولوژی و افتخار به خودرو محوری سبب دوری از طبیعت و نسلی تند خو و تنبل خواهد شد، اظهار کرد : در این مسیر نه تنها پیروزی و قهرمانی وجود ندارد، بلکه نتیجه آن نسلی تندخو، عصبانی و تنبل خواهد بود که از جنگل تنها ساختمان های سیمانی، دریا را پر از پساب های صنعتی، کوه را در تجاوز معدن چیان می بیند.

وی با تاکید بر این که  غرق در خودرو محوری و تکنولوژی نباشیم و شهر خود را با توازن بین سنت و مدرنیته بسازیم تا بتوان در آن احساس امنیت و آسایش کردیادآور شد:در عصر تکنولوژی با حضور سیستم های مکانیکی و الکترونیکی پیشرفته که همگی در جهت تسهیل زندگی انسان با هدف تجارت و کسب درآمدهای کلان به کار گرفته  شده اند، بشر را  به سمت ماشین محوری و زندگی رباتیک متمایل کرده است.

دهستانی با اشاره به این که تکنولوژی همواره به بشر کمک کرده است تا بتواند راه ناهموار را برای خود هموار سازد و به سخت ترین اهداف دست پیدا کند، گفت: تلفن همراه، اتومبیل، اینترنت، رایانه، هواپیما و دیگر دستاوردهای بشر را می توان به عنوان کلیدی ترین نتایج به کارگیری تکنولوژی و ذهن خلاق در زندگی انسان نام برد؛ اما آیا غرق شدن در تکنولوژی و فراموشی سپردن زندگی سنتی و پرتحرک به نفع انسان است ؟

وی در ادامه بیان کرد: حتما با خودتان اندیشیده اید که چگونه در دوران گذشته انسان ها به تنهایی با چند تکه چوب و چارپایان اهلی کشاورزی می کردند اما در عصر حاضر هم انسان همچنان می تواند بدون درد، خستگی و رنج فراوان کاری که گذشتگان انجام می داده اند را انجام دهد ؟

مدیر سازمان جوانان وارث زمین یادآور شد: تکنولوژی هرگز مرز و پایان ندارد و هر روز شاهد تولیدات جدیدی از سیستم هایی هستیم که به انسان کمک می کند تا کاملا به حالت رباتیک زندگی و خستگی ناشی از کار سخت را احساس نکند.

وی با بیان این که همه این کارها برای آن است که انسان نفسی راحت بکشد و زندگی بدون دردسر داشته باشد، خاطرنشان کرد:  بشر منابع طبیعی را چیزی مادام العمر دانسته و چون انسان اشرف مخلوقات است و قدرت دارد نمی خواهد حتی لحظه ای باور کند که جنگل روزی تمام خواهد شد و آسمان دیگر رنگ آبی را به ما نشان نمی دهد؛ انسان قدرت دارد اما این قدرت کاذب بوده که تکنولوژی به آن تلقین نموده است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha