• شنبه / ۲۳ تیر ۱۳۹۷ / ۱۶:۱۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: mazandaran-50505
  • خبرنگار : 50194

دکترای مدیریت بازار:

تغییر نرخ ارز توان رقابتی رقبای خارجی را تعدیل کرده است

تغییر نرخ ارز توان رقابتی رقبای خارجی را تعدیل کرده است

دکترای مدیریت بازار گفت: با تغییر نرخ ارز توان رقابتی رقبای خارجی تعدیل و بازار داخلی را هم تحریک کرده است.

اصغر رحمانی مدیرعامل گروه صنعتی پارس آرا در گفت و گو با ایسنا مازندران با اشاره به این که  این گروه صنعتی در حوزه تولید شامل زنجیره سلولوزی و متشکل از 5 واحد با حدود 70 پرسنل در هر واحد مشغول به فعالیت است اظهارکرد: بنگاه های گروه صنعتی پارس آرا در دهه سوم فعالیت خود است و سهم قابل ملاحظه ای از اقتصاد استان و بیشتر اقتصاد شهرستان آمل و نور را با توجه به اینکه در این منطقه متمرکز هستند در بر دارد.

وی با بیان این که نوع فعالیت این واحد در جهت حفظ محیط زیست است تصریح کرد: با توجه به تغییر نسبی نرخ ارز میزان اشتغال و تولید ناخالص، واحدهای ما به سمت و سویی که مشکلات عمده تمامی بنگاه های اقتصادی که در این ردیف قرار می گیرند کشانده شده است.

*کاهش مشکلات با ارتقا حمایت مدیران استانی در راستای رسالت کلی نظام

دکترای مدیریت بازار در ادامه با اشاره به محدودیت هایی که در حوزه کسب و کار اتفاق افتاده است افزود: ارتقا حمایت مدیران استانی،مدیریت پایداربازار و ارتقا تکنولوژی می تواند از این محدودیت ها بکاهد.

وی با بیان اینکه با لایه هایی از اقدامات پیشگیرانه می توان به طور نسبی محدودیت هایی که در بنگاه ها حاکم است، را مرتفع کرد یادآورشد: اگر در بنگاه های اقتصادی که به نوعی می توان سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی آن ها را نامید ، تامین سرمایه انجام شود،می توان امید آن را داشت که زودتر به آرمان های نظام دسترسی پیدا کنیم.

*تعدیل  توان رقابتی رقبای خارجی به واسطه تغییر نرخ ارز

این دکترای مدیریت بازار با اشاره به این که با تغییر نرخ ارز توان رقابتی رقبای خارجی تعدیل و بازار داخلی را هم تحریک کرده است اظهارکرد: با توجه به خلا هایی که به واسطه تغییر نرخ ارز اتفاق افتاده است، اگر بنگاه های اقتصادی از زیر بنای تولید بهنگام و اقتصادی و کیفی برخوردار باشند و بتوانند این چالش را مدیریت کنند، می توانند این سطح از بازار را به طور دائمی در اختیار بگیرند.

رحمانی چالش نرخ بهای تمام شده در تامین مولفه هایی چون قطعات ومواد اولیه را یکی از مشکلات تولیدکنندگان دانست و افزود: اگرمدیریت در شاخص های هزینگی غیر مستقیم از جمله هزینه مالی نباشد در دراز مدت به ضرر تولیدکننده خواهد بود اما در کوتاه مدت با مدیریت و تصمیم عقلایی به نحو احسن می توان بهره کافی را کسب کرد.

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.