• دوشنبه / ۱۹ آبان ۱۳۹۳ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: qazvin-10833
  • خبرنگار : 50061

سامانه «1690» در قزوین، راه‌اندازی شد

1690

با شروع فاز سوم طرح تحول نظام سلامت، یعنی اجرای تعرفه‌ها، برای نظارت بیشتر بر رعایت این موضوع و برخورد با پدیده ناپسند «زیر میزی»، مرکز ملی رسیدگی و پاسخگویی به شکایات تعرفه‌ای سازمان نظام پزشکی، سامانه «1690» را راه‌اندازی کرد که از روز 16 آبان 1393 در استان قزوین نیز پاسخگوی مردم است.

محمدحسن ارداقیان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قزوین، اعلام کرد: از این پس، تمام اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند از طریق تماس با شماره تلفن «1690» یا مراجعه به سایت اینترنتی http://1690.ir موضوع خود را اعلام و کد رهگیری دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: پس از دریافت شکایت، از سوی مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات تعرفه‌های پزشکی، در مدت دو روز کاری و پس از صحت سنجی موضوع و اعلام آن به شاکی، موضوع برای تکمیل مستندات و تهیه گزارش نظارتی، به کمیته کارشناسی ستاد استانی ارجاع می‌شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: کمیته کارشناسی نیز حداکثر ظرف 10 روز کاری، پرونده را تکمیل و به دادسرای انتظامی سازمان نظام پزشکی شهرستان و کمیسیون ماده 11 تعزیرات حکومتی ارسال می‌کند.

ارداقیان توضیح داد: مراجع رسیدگی به این شکایات، شامل؛ هیأت‌های انتظامی سازمان نظام پزشکی، کمیسیون ماده 11 قانون تعزیرات حکومتی در امور درمانی و بهداشتی، هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان دولت و هیأت‌های انتظامی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند که  تدابیر لازم را برای رسیدگی خارج از نوبت به پرونده‌های موضوع این دستورالعمل خواهند داشت.

وی ادامه داد: پس از صدور رأی، علاوه بر روش‌های قانونی موجود، نتیجه، از طریق سامانه نیز به شاکی اطلاع رسانی می‌شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین تأکید کرد: مردم استان قزوین، در صورت مواجه شدن با هر گونه مشکل در فرآیند ثبت شکایت در سایت «1690» یا عدم دریافت کد رهگیری، مشکل پیش آمده در سایت را از طریق سایت این دانشگاه به آدرس www.qums.ac.ir لینک تماس مردمی (پایین صفحه اصلی سایت دانشگاه) گزارش دهند.

به گفته ارداقیان، پیش از این نیز سامانه‌های ملی «1490» و «1590» پاسخگوی مردم در مسائل حوزه سلامت بوده و هستند.

وی اضافه کرد: «1490» سامانه پاسخگویی وزارت بهداشت است که در زمینه ارائه اطلاعات در تهیه داروهای کمیاب، دریافت مشاوره دارو و مسمومیت‌ها و ارائه گزارش در زمینه بهداشت کار و محیط؛ طراحی شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: «1590» نیز سامانه خدمات سلامت ایرانیان است که برای ثبت نام و انتخاب پزشک خانواده در نظر گرفته شده است.     

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.