• چهارشنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: qazvin-30504
  • خبرنگار : 50059

استاد پیشکسوت قزوینی:

رمز موفقیت هنرمندان داشتن خلاقیت و دوری از کپی‌برداری است

رمز موفقیت هنرمندان داشتن خلاقیت و دوری از کپی‌برداری است
هنرمند برجسته نقاشی کشور گفت: داشتن خلاقیت، تخیل و دور بودن از کپی‌برداری رمز موفقیت هنرمندان است که می‌توانند با شیوه‌های ابداعی، آنچه را در ذهن دارند بر روی کاغذ و بوم جاری و اثری جاویدان را خلق کنند.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، هفتمین دوسالانه‌ی نقاشی مزین به نام استاد حسین زارع پور، استاد پیشکسوت رشته نقاشی به همت انجمن هنرهای تجسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، شب گذشته با تجلیل از این هنرمند به کار خود پایان داد. 

«حسین زارع پور» متولد 1330 خورشیدی در محله «ملک‌آباد» قزوین، که بیش از 40 سال، پیشینه حضور در عرصه هنر نقاشی را در کارنامه خود دارد. 

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه قزوین، با بیان اینکه به صورت حرفه‌ای فعالیت خود را از اوایل دهه 50 در رشته هنری نقاشی آغاز کرده است، اظهار کرد: از آن زمان تاکنون در این رشته فعال و آثاری را تولید کرده‌ام. 

وی افزود: نمونه‌های آثار من در جای دیگر نیست، چرا که اعتقادی به نسخه‌برداری از آثار دیگران ندارم و همه نقاشی‌های من، موضوع محور هستند و هیچ‌یک از آن‌ها، از روی دست هیچ نقاش یا هنرمند دیگری آفریده نشده است همین امر سبب شده جای حرف و مانور در میان آثار هنری داشته باشد. 

زارع پور سبک هنری خود را چنین دانست: سبک‌کاری من متنوع است و در مکتب‌های مختلف رئال و سورئال (فرا واقع‌گرایانه)، گواش و آبرنگ، نقاشی و خط و رنگ‌روغن به تولید آثار هنری پرداخته‌ام. 

وی با بیان اینکه از سال 1388 به سمت رشته «نقاشی‌خط» رفته و به این رشته پرداخته است، گفت: توصیه‌ای که به علاقه‌مندان این رشته دارم این است که در ابتدا خط را شناخته و بدانند که در کنار مهارت نقاشی و با ترکیب این سه عنصر خط، نقاشی و خلاقیت آثار ماندگاری بر جای خواهد ماند. 

این هنرمند قزوینی با اشاره به برگزاری هفتمین دوسالانه‌ی نقاشی استان قزوین تصریح کرد: آنچه در این دوسالانه برگزار شد، برگرفته‌شده از آثار هنرمندان جوان استان بود که آثاری متنوع و مثبت و برگرفته‌شده از تفکر و خلاقیت این هنرمندان جوان به شمار می‌رفت. 

وی به هنرمندان جوان قزوینی توصیه کرد: عقیده‌ای که سال‌ها بر آن تأکید دارم این است که هنرمندان هر کاری که انجام می‌دهند از ایده و خلاقیت خود بهره ببرند و در آثار خود به موضوعات و اقشار مختلف مردمی و اطرافشان توجه کنند. 

این پیشکسوت رشته نقاشی با بیان اینکه این شیوه بهترین راه برای ادامه مسیر هنری هنرمندان است، تصریح کرد: داشتن خلاقیت، تخیل و دور بودن از کپی‌برداری رمزی است که باید هنرمندان نسبت به آن اهتمام داشته باشند تا با شیوه ابداعی و ایده ذهنی بتوانند آنچه را در ذهن دارند بر روی کاغذ و بوم جاری سازند و اثری جاویدان را خلق کنند. 

وی افزود: تلاش و کوشش و تکیه بر استقامت در هر انسانی، موجب پیشرفت وی خواهد شد، همچنین خلاقیت موجب ماندگاری آثار هنری می‌شود لذا تأکید من به هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر توجه به این نکته مهم در راستای تولید آثار است.  

زارع پور در پایان با اظهار امیدواری مبنی بر ارتقاء کیفیت آثار هنرمندان قزوینی خاطرنشان کرد: امید است روز به روز بر کیفیت این آثار افزوده و به جایگاهی برسند که روزی برای تک‌تک این هنرمندان جوان بزرگداشت گرفته شود. 
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha