• پنجشنبه / ۲۲ تیر ۱۳۹۱ / ۰۰:۳۶
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: qom-13440

رئیس مرکز تحقیقات سازمان صدا وسیما در جلسه مشترك با راديو معارف:

برنامه‌های رادیو معارف، مطابق ذائقه عموم مردم است

برنامه‌های رادیو معارف، مطابق ذائقه عموم مردم است

رئیس مرکز تحقیقات سازمان صدا وسیما در جلسه مشترك با راديو معارف گفت: برنامه‌های رادیو معارف، مطابق ذائقه عموم مردم است که اگر مردم آن رابشناسند بی تردید سراغش می‌آیند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، دکتر مجید ملکی تبار، روز گذشته به همراه معاونان و مدیران مرکز در جمع شورای طرح و برنامه رادیو معارف شرکت کرد، با یادآوری این نکته که مردم تشنه معارف ناب اسلام هستند افزود: بنده از مخاطبان پیگیر برنامه‌های رادیو معارف هستم و الحمدلله  برنامه‌های این رادیو مطابق ذائقه عموم مردم است که اگر شناسانده شود مورد اقبال جدی قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز تحقیقات سازمان صدا وسیما در بخش دیگری از سخنان خود، هم‌گرایی و هم‌افزایی تمام ظرفیت‌های سازمان را برای شناساندن رادیو معارف و افزایش مخاطبان این رسانه، وظیفه دینی و ملی دانست و راهکارهایی را برای این منظور بیان کرد.

وی، تبدیل برنامه‌های پرمخاطب رادیو به نرم‌افزار و نشر مکتوب و عرضه آن در بین نخبگان از جمله اساتید دانشگاه‌ها و معلمان، همچنین استفاده از ظرفیت شبکه‌های تلویزیونی برای معرفی برنامه‌های این رادیو را فرصت فراهم برای شناساندن رادیو معارف یاد کرد.

در ادامه نشست، حجت الاسلام و المسلمین لطفی نیاسر، مدیر رادیو معارف، به رهنمود‌های  مقام معظم رهبری در دیدار مدیران این رادیو با معظم‌له درباره ضرورت افزایش مخاطبان رادیو وتنوع برنامه‌های رادیو اشاره کرد و شناخت نیازها، مصلحت‌ها و ذائقه مخاطبان را راهکار آن دانست و گفت: نظر‌سنجی و نیاز‌سنجی‌های مرکز تحقیقات، سند تشخیص نبض جامعه است که همواره یکی از منابع رصد ایده‌های رادیو قلمداد می‌شود.

وی  همچنین مخاطب را یکی از مهمترین ارکان فرآیند ارتباطات برشمرد و گفت: رسانه به عنوان عامل انتقال پیام، هنگامی می‌تواند در این فرآیند موفق باشد که آگاهی کامل و جامع از میل، نیاز و مصلحت  مخاطب خود داشته باشد که مرکز تحقیقات متولی وعهده‌دار این رکن اساسی از مدیریت پیام است که الحمدالله به خوبی ایفای نقش دارد.

در بخش دیگری از این نشست، جناب آقای دکتر عبدالملکی مدیر استان‌های مرکز تحقيقات با بررسی تطبیقی نظرسنجی‌های  سال های 87 تا 91 مرکز تحقیقات  از شنوندگان رادیو معارف، افزایش مخاطبان و رضایت‌مندی آنان را از جمله نکات قابل توجه نظر‌سنجی‌ها دانست.

دبیر شورای طرح و برنامه رادیو معارف نیز در ادامه جلسه ضمن تشکر از همکاری صمیمانه وحسن تعامل مدیر گروه برنامه‌های غیر نمایشی مرکز با رادیو معارف، افزود: بلا استثنا همه نظر سنجی‌ها ونیاز سنجی‌های مرکز در خصوص مسائل دینی، اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی و نیز نظر شنوندگان درباره برنامه‌های رادیو معارف در دستورجلسه شورای طرح و برنامه قرار گرفته که  معمولا مصوباتی هم در پی داشته است.

در پایان نشست بر تعامل مرکز و رادیو در برگزاری کارگاه‌های تحلیل نظر‌سنجی با حضور کارشناسان مرکز و تعامل در انجام پژوهش‌های دینی و نیاز‌سنجی و نظر‌سنجی از فرهیختگان تاکید شد.

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha