• شنبه / ۲۹ تیر ۱۳۹۸ / ۰۸:۵۸
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: qom-54475
  • خبرنگار : 50152

سرنوشت ریل‌های متروک قم چه می‌شود؟

57631540
مدیر کل راه آهن قم گفت: نمی توان همه ریل های متروک و بلااستفاده قم را بدون هیچ طرح کارشناسی و دقیقی جمع آوری کرد.

محسن اعتماد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه قم، در خصوص تعیین تکلیف برخی از ریل های متروک قم گفت: با نگاه کارشناسی و مطالعات فنی، بخشی از خطوط بلااستفاده و متروک خط آهن قم جمع آوری می شود.

مدیر کل راه آهن قم با بیان اینکه نمی توان همه ریل های متروک و بلااستفاده قم را بدون هیچ طرح دقیقی جمع آوری کرد، گفت: با تصویب هیات مدیره راه آهن، خطوط راه آهن در امتداد بلوار امام رضا(ع) که بلااستفاده مانده جمع آوری خواهد شد.

اعتماد درباره جمع آوری خط راه آهن دورشهر نیز گفت: برای جمع آوری خط ریل دورشهر پس از ارائه پیشنهاد، تصمیم گیری در دفتر فنی و با حضور مسئولان گرفته می شود تا با طرحی جامع و دقیق اقدام شود.

وی تصریح کرد: در یک نگاه دقیق و فنی باید ببینیم به جای ریل جمع آوری شده چه طرحی داریم و قرار است چه پروژه ای تعریف کنیم و ایستگاه محمدیه را به چه شکلی مورد استفاده قرار دهیم که امور را تسهیل کند.

مدیر کل راه آهن قم افزود:اینکه تصمیم گرفته شود هر ریل راه آهنی را به خارج از شهر منتقل کرد، کار کارشناسی و فنی نیست و تنها تاسیسات سنگین راه آهن و قطارهای باری به بیرون از شهر منتقل می شوند.

وی با بیان اینکه راه آهن یک سرمایه ارزشمند اقتصادی است خاطرنشان کرد:جمع آوری ریل نیاز به کاری کارشناسی دارد و باید طرحی منطقی در قبال جمع آوری آن ارائه شود.

اعتماد بیان کرد:همچنین ریل های راه آهن برای احیا و بازسازی نیز طرح دارند، راه آهن دارای دفتر فنی با حضور کارشناسانی متخصص است و باید برای احیا و جمع آوری تا صد سال آینده و رفاه مردم و شرایط اقتصادی را نیز در نظر گرفت.

وی اظهار کرد:در حال حاضرخطوط ریلی قم به کاشان و قم به اصفهان مغفول مانده است، در صورتی که سالانه مسافران زیادی از راه جاده ای سفرمی کنند و باید برای این مسیرها نیز راهکاری اندیشید.

مدیر کل راه آهن قم عنوان کرد:در سال رونق تولید قرار داریم و باید به دنبال توسعه ای پایدار باشیم، راه آهن دارای شاخصه های مهم اقتصادی و اجتماعی و زیربنایی و زیست محیطی در رشد و توسعه است و باید برای تحقق اهداف اقتصادی برنامه منسجمی داشت.

وی بیان کرد:با توسعه حمل و نقل ریلی می توان از تخریب محیط زیست و تصادفات جاده ای جلوگیری کرد و موجب کاهش مصرف سوخت فسیلی و افزایش ایمنی شد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.