• یکشنبه / ۲۰ مهر ۱۳۹۳ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: semnan-19400

/اختصاصی ایسنا/

مهران احمدي با لهجه سمنانی در"حورا"+عکس های پشت صحنه

مهران احمدي با لهجه سمنانی در"حورا"+عکس های پشت صحنه

فيلم سينمايي "حورا" به كارگرداني غلامرضا ساغرچيان و تهيه كنندگي مجيد عباسي و هنرمندي مهران احمدي و مريم بوباني ، آخرین روزهای فیلمبرداری خود را در كويرهای اطراف سمنان سپری می کند.

مجيد عباسي، تهيه كننده فيلم سينمايي "حورا" در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه سمنان، گفت:  قصه "حورا"، قصه كم آبي و تلاش پسر بچه‌اي در كوير سمنان براي آب رساني به يك باغچه كه يادگار مادري اين كودك است را روايت مي‌كند.

وي با بيان اينكه كار فيلمبرداري و تهيه اين فيلم سينمايي در روستاي جام در فاصله 50 كيلومتري شرق سمنان انجام می شود، افزود: قصه داستان، روايت يك روز از زندگي پسر نوجواني است كه تلاش مي‌كند از يك منبع آب در روستا براي زنده نگه‌داشتن باغچه‌اي كه يادگار مادرش است، آب بياورد و در طول مسير اتفاقاتي برايش رخ مي‌دهد.

تهيه كننده فيلم سينمايي "حورا" ادامه داد: داستان فيلم به اين شكل است كه هادی نوجوانی روستایی ست که به همراه خانواده اش در حاشیه کویر و در مسیر راه آهن تهران- مشهد زندگی می کند، هادی به همراه خواهر کوچکش حورا می کوشد تا باغچه ای را که تنها یادگار مادر درگذشته ی اوست زنده نگه دارد، فیلم روایت تلاش هادی برای رساندن آب چشمه به باغچه ای است که در اثر تخریب محیط زیست و کم آبی در حال خشکیدن است و...

عباسي ادامه داد: مهران احمدي در نقش پدر كودك، مريم بوباني در نقش مادربزرگ كودك و اميرحسين موسوي نيز در نقش پسربچه در اين فيلم سينمايي به ايفاي نقش پرداختند.

وي در خصوص انتخاب لوكيشن های فيلم نيز گفت: مناطق كويري يزد، كرمان، كاشان و... را بررسي كرديم اما در نهايت در مسيري كه با قطار به سمت مشهد در حال حركت بوديم با منطقه بكر و كوير زيباي سمنان روبرو شديم و بلافاصله در ايستگاه گرداب و آبگرم سمنان از قطار پياده شديم و روستاي جام سمنان را پس از بررسي نهايي براي فيلم برداري انتخاب كرديم.

تهيه كننده فيلم سينمايي "حورا" همچنين در خصوص انتخاب بازيگر نقش پسربچه نيز گفت: در مسير روستاي جام براي پرسيدن آدرس با پسربچه روستايي به نام اميرحسين موسوي كه در كوچه در حال بازي بود برخورد كرديم و از آنجا که پسر بچه روستايي مشخصه‌هاي شخصيت داستان را داشت تصميم بر اين شد كه از اين كودك براي بازي در فيلم استفاده كنيم و خانواده وي نيز بسيار استقبال كردند.

عباسي با بيان اينكه مهران احمدي از بازيگران و هنرمندان مطرح كشوري در اين فيلم ايفاي نقش مي‌كند، اضافه كرد: احمدي در نقش پدر پسربچه و با لهجه سمناني در فيلم حضور دارد.

وي با اشاره به اينكه كار فيلم برداري اين فيلم سينمايي حدود 25 روز طول كشيده است، افزود: تقريباً حدود يك ماه ساكن سمنان بوديم  و مساعدت‌ها و همكاري‌هاي خوبي توسط سازمان‌ها و ارگان‌هاي دولتي با ما انجام شد، همچنين از حضور علي اعلايي از هنرمندان بنام و سرشناس سمنان به عنوان جانشين توليد نيز در ساخت فيلم استفاده كرديم كه مساعدت ويژه‌اي به ما داشت و از حسن شهرت ايشان بسيار كمك گرفتيم.

به گزارش خبرنگار ايسنا مهران احمدی، مریم بوبانی، جواد زیتونی،  امین اقبالزاده، مهرداد باقری، حمید دهقان، امیر حسین موسوی  و آسمان حسن آبادی از جمله بازيگران اين فيلم سينمايي هستند.

ساير عوامل توليد فيلم سيمنايي حورا شامل؛ تولید: سعید مقدم، جانشین تولید: علی اعلایی، مدیر تصویربرداری: عارف نامور، صدابردار: سعید بجنوردی، طراح صحنه و لباس: سعید اسدی، طراح چهره پردازی: اشکان عسگری، دستیار و برنامه ریز: مریم بحرالعلومی، منشی صحنه: صفورا برسان و عکاس: علی خیاطی هستند. 

به گزارش ايسنا مجيد عباسي فيلم‌هاي گروگان، گاهي پيش مي‌آيد، آقاي هنر پيشه و سريال‌هاي عمارت پدري، دفتر مشق، شهرباران و... را در كارنامه خود دارد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha