• سه‌شنبه / ۶ آبان ۱۳۹۳ / ۱۶:۲۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: semnan-19613

معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان:

روابط عمومی ها باید به این پرسش پاسخ دهند که آیا ابهام در اذهان مردم رفع شده یا خیر

صارمی ایس نا

معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان و رییس شورای اطلاع رسانی استان،گفت: روابط عمومی ها باید به این پرسش پاسخ دهند که آیا ابهام در اذهان مردم رفع شده است یا خیر.

 به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه سمنان، محمد صارمی زاده در دومین نشست هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی شهرستان شاهرود که در محل فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد،با بیان این که روابط عمومی باید زبان سازمان خود باشد، افزود: اگر کسی مسئول روابط عمومی مجموعه ای می شود باید تمامی ویژگی های مدیر آن دستگاه را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تا یک روابط عمومی آشنایی کامل به تمام وظایف خود نداشته باشد نمی تواند به درستی پاسخگوی مردم، جامعه و رسانه ها باشد افزود: مدیر یک روابط عمومی باید توانایی نظرپردازی، صحبت و ابراز نظر راجع به تمام مسائل دستگاهش را داشته باشد.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان سمنان با تاکید بر اینکه روابط عمومی هر اداره زبان گویای آن مجموعه است خاطرنشان کرد: پل ارتباطی بودن، مسئول پایش افکار عمومی، اهل رصد و به روز بودن از ویژگی های بارز یک روابط عمومی موفق است.

صارمی زاده، پایش را یکی دیگر از وظایف روابط عمومی ها دانست و تاکید کرد: مسئولان روابط عمومی باید پایش را از طریق مردم، افکار عمومی و اصحاب رسانه انجام دهند و نسبت به بازخوردهای موضوعات گوناگون در جامعه هشدارهای لازم را به سازمان خود ارائه دهند.

وی با اشاره به این که هیچ مراجعه کننده ای به دستگاه های دولتی نباید از دید روابط عمومی ها مغفول باقی بماند، تصریح کرد: روابط عمومی ها باید پاسخگویی به ارباب رجوع ادارات را بسنجند و به این پرسش پاسخ دهند که آیا ابهام در اذهان مردم رفع شده است یا خیر.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار سمنان تخصص را نیاز یک مسئول روابط عمومی دانست و اظهار داشت: روابط عمومی ها باید به گونه ای گزارشات مرتبط با ارگان خود را منتشر کنند که گویی آن گزارش را یک روانشناس، حقوقدان و جامعه شناس خبره آنرا تهیه کرده باشد.

صارمی زاده خویشتنداری و صبوری را یکی دیگر از خصوصیات مسئول روابط عمومی نهادهای دولتی دانست و اظهار کرد: هیچ خبرنگار و اصحاب رسانه ای در هر شهر و شهرستانی، بدخواه آن دیار نیست و اگر بعضا انتقادی را هم از مجموعه ای دارد، روابط عمومی آن نهاد باید با صبوری با آن برخورد کند.

وی در خصوص ارتباط مسئولان روابط عمومی ها و مردم تاکید کرد: روابط عمومی باید منصف، حاضر در صحنه و مشتری مدار باشد؛ مشتری مداری به این معنی است که همه اقشاری را که در رابطه با آن نهاد هستند را به خوبی بشناسد.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان سمنان با اشاره به قیام امام حسین(ع) گفت: اگر قیام حسین(ع) نبود چیزی از اسلام نمی ماند و همچنین باید دانست که این قیام برای اصلاح دین اتفاق افتاد.

صارمی زاده، حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) را روابط عمومی های دشت کربلا دانست و تاکید کرد: اگر این عزیزان نبودند حادثه کربلا به این شکل برای آیندگان روایت نمی شد.

وی افزود: بخش عمده ای از فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در احیای فضیلت هایی از قبیل احترام به حادثه عاشورا و ائمه اطهار برعهده همین روابط عمومی های دستگاه های دولتی است.

معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود نیز در نشست هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های دولتی در شاهرود، با بیان این مطلب که روابط عمومی ها بازوان اصلی مدیران هستند، گفت: همانطور که امام علی (ع) می فرمایند، کارگزاران نظام موظف هستند عملکرد خود را به مردم ارائه دهند.

سید محمدرضا هاشمی، روابط عمومی ها را بهترین پل ارتباطی بین مدیران و مردم دانست و تاکید کرد: ارائه گزارش عملکرد دستگاه های مختلف می تواند از طریق روابط عمومی ها انجام شود که مشخصا می توانند ارتباط ارزشمندی را بین مدیران و اصحاب رسانه ها و درنهایت مردم باشند.

وی افزود: پاسخگویی روشن و شفاف، همچنین ارائه عملکرد نهادهای دولتی موجب اعتماد سازی می شود و امید را در دل مردم روشن می سازد.

عضو شورای اطلاع رسانی استان ، ضمن تشکر از روابط عمومی های دستگاه های اجرایی در امر بهبود روابط با افکار عمومی، اظهار داشت: پاسخگویی روشن و ارتباط با اصحاب رسانه مورد تاکید دولت تدبیر و امید نیز قرار دارد که باید به آن عنایت ویژه ای شود.

هاشمی تاکید کرد: یکی از شاخصه های ارزیابی عملکرد مدیران در سال جدید، ارتباط و تعامل با مطبوعات است.

مدیر کل روابط عمومی استانداری سمنان نیز با بیان این مطلب که شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های دولتی از سال ۸۶ تشکیل شده است، گفت: در ماده ۵ اساس نامه این شورا  هماهنگی و وحدت رویه در اطلاع رسانی توسط روابط عمومی های دستگاه های اجرایی پیش بینی شده است.

ایرج کارخایی در خصوص وظایف شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی، اظهار داشت: مهمترین این وظایف اطلاع رسانی و انعکاس فعالیت ها و خدمات دستگاه های دولتی در جامعه است.

وی افزود: ارائه دستاوردهای ادارات و ارائه آن به افکار عمومی موجب دلگرمی و نشاط اجتماعی می شود که این امر در برنامه های دولت تدبیر و امید با موضوع نشاط اجتماعی بسیار مورد تاکید قرار دارد.

عضور شورای اطلاع رسانی استان سمنان، برنامه ریزی برای پاسخگویی و رفع ابهام به افکار عمومی را دیگر اولویت دولت تدبیر و امید دانست و تاکید کرد: اصحاب رسانه باید با سه گروه تعامل داشته باشند که از آن جمله می توان اصحاب رسانه، مردم و سازمان مطبوع خود را نام برد.

کارخایی در ادامه رابطه رسانه ها و روابط عمومی ها را دو سویه خواند و اظهار داشت: باید از ظرفیت رسانه ها برای آشنایی با مشکلات جامعه به مثابه پل ارتباطی دوسویه استفاده کرد.

وی افزود: روابط عمومی موفق کسی است که بتواند هنرمندانه از ظرفیت های بالای رسانه ها و مطبوعات محلی شهرستان خود استفاده کند.

مدیر کل روابط عمومی استانداری سمنان، با تاکید بر لزوم بالابردن سطح علمی روابط عمومی ها در سطح استان، ابراز داشت: پیگیری مستمر و حمایت در ارتقای جایگاه روابط عمومی ها و توجه به تغییر نگرش و نگاه مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی باید مد نظر روابط عمومی ها باشد.

کارخایی ادامه داد: معرفی مناسبت ها و ظرفیت های شهرستان و همچنین تهیه بانک ارتباطی مناسب در کنار تبدیل واگرایی به همگرایی در پیشبرد اهداف روابط عمومی های دستگاه های اداری می تواند موثر باشد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.