• سه‌شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: semnan-21928

معاون ارشاد اسلامی استان به ایسنا خبر داد:

سخن‌رانی میرجلال‌الدین کزازی و شاهنامه‌خوانی محمد یگانه همزمان با روز فردوسی در سمنان

سخن‌رانی میرجلال‌الدین کزازی و شاهنامه‌خوانی محمد یگانه همزمان با روز فردوسی در سمنان

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از برگزاری همایش بزرگداشت فردوسی در سمنان خبر داد و گفت: این همایش با حضور دو شاهنامه شناس و شاهنامه خوان برجسته معاصر برگزار می‌شود.

سیما رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه‌ی سمنان، با اشاره به جایگاه رفیع حکیم توس در کاخ بلند شعر پارسی، اظهار کرد: این همایش بیست و پنجم اردیبهشت ماه جاری همزمان با شب بعثت پیامبر اعظم (ص) و روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در فرهنگسرای کومش سمنان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به سخنرانی استاد کزازی در این همایش، استاد میرجلاالدین کزازی را از شاخص ترین شاهنامه شناسان ایران دانست و خاطرنشان کرد: حضور این استاد فرهیخته فرصت مغتمی برای اهالی فرهنگ و هنر و خصوصا دوستداران شعر حکیم توس در استان سمنان است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین از حضور استاد محمد یگانه شاهنامه خوان و دوتار نواز برجسته معاصر در این همایش خبر داد و گفت: استاد یگانه که اشعار شاهنامه را در قالب مقام هاي موسيقي مقامي خراسان مي نوازد، از برجسته ترین هنرمندان معاصر است که حضور او می تواند به این همایش شور بیشتری دهد.

رجبی با اشاره به نامگذاری به نام روز فردوسی در تقویم جمهوری اسلامی ایران، یادآوری رکرد: به همین مناسبت هر ساله در این روز آیین‌های بزرگداشت ویژه ای برای فردوسی و کتاب گرانسنگ او "شاهنامه" در دستگاه های مختلف فرهنگی و هنری، دانشگاهها و مراکز علمی و فرهنگی برگزار می‌شود.

وی همچنین ضمن دعوت از علاقه مندان به حکیم توس و دوستداران زبان و ادبیات فارسی برای حضور در این همایش، خاطرنشان کرد: همایش بزرگداشت فردوسی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان برگزار می شود.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha