• شنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: semnan-38369

شاگرد استاد محمدیوسف کیانی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد:

دکتر کیانی کتاب منتشرنشده‌ای ندارد/ فقدان استاد کیانی خسرانی برای باستان‌شناسی ایران

دکتر کیانی کتاب منتشرنشده‌ای ندارد/ فقدان استاد کیانی خسرانی برای باستان‌شناسی ایران

عروس دکتر محمد یوسف کیانی گفت: این باستان‌شناس برجسته ایرانی که اخیرا درگذشت، کتاب منتشرشده‌ای ندارد.

شیوا عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان، اظهار کرد: استاد محمد یوسف کیانی تا پیش از مرگ خود همه آثار و دست‌نوشته‌های خود را در قالب کتاب یا مقالات علمی منتشر کرد.

وی فقدان این استاد باستان‌شناسی را خسرانی برای باستان‌شناسی ایران دانست و افزود: دکتر محمد یوسف کیانی همه عمر خود را صرف خدمت به کشور و معرفی و شناساندن ایران کرد.

این تحصیل‌کرده باستان‌شناسی دانشگاه تهران ادامه داد: دکتر کیانی علاوه بر انتشار 30 عنوان کتاب در دوران حیات خود ده‌ها مقاله علمی در نشریات معتبر بین‌المللی منتشر کرد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در خصوص ماندگارترین کار این باستان‌شناس برجسته اظهار کرد: جدای از آثار مکتوب استاد کیانی که به دو زبان فارسی و انگلیسی به نگارش درآمدند، تلاش‌های ماندگار ایشان برای معرفی هنر اسلامی و مجموعه کاوش‌های ایشان در دشت گرگان از شاخص‌ترین کارهای علمی این باستان‌شناس خوش‌نام و برجسته کشورمان است.

عمرانی به ارتباط خوب استاد کیانی با دانشجویان اشاره کرد و گفت: ایشان سال ها در دانشگاه تهران به تدریس باستان شناسی پرداخت و در تدوین صدها پایان نامه دانشجویی به عنوان مشاور و استاد راهنما مشارکت داشت.
به گزارش خبرنگار ایسنا،محمد یوسف کیانی از اساتید برجسته باستان شناسی ایران بود که هفته گذشته پس از یک عمر تلاش و مجاهدت علمی درگذشت. پیکر این باستان‌شناس شاخص و پیشکسوت ایرانی در زادگاه وی در شهمیرزاد از توابع شهرستان مهدیشهر استان سمنان به خاک سپرده شد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha