• پنجشنبه / ۱ آبان ۱۳۹۳ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: shahrekord-18779

وزیر آموزش و پرورش:

طرح استاندارد سازی مدارس با اولویت مناطق محروم اجرا می‌شود یک سوم مدارس کشور نیاز به مقاوم سازی دارند

13930213164211802671214

مقام عالی وزارت آموزش وپرورش با تاکید برلزوم عملیاتی کردن طرح حرکت به سمت استاندارد سازی مدارس ، مدارس محروم را در اولویت اجرای این طرح دانست.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه چهارمحال وبختیاری- علی اصغرفانی یکم آبان ماه در شورای آموزش وپرورش استان با تاکید براهمیت بومی سازی مراکز آموزشی ، افزود: امسال برای اولین بار دانشگاه فرهنگیان ازبهمن ماه دانشجویان بومی هر منطقه را می‌پذیرد.

وی اظهار کرد: این طرح سبب می‌شود تا وضعیت رقابتی در هر منطقه ایجاد و زمینه برای ارائه ایده‌های جدید در راستای رفع نیازهای هر منطقه فراهم شود.

126 میلیون جلد کتاب بین دانش‌آموزان کشور توزیع شد

 

فانی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید 12میلیون و820 هزار دانش آموز در 122هزار مدرسه کشور تحصیل می‌کنند ، تصریح کرد: مدارس امسال فعالیت خود را باحضور بیش از یک میلیون فرهنگی آغاز کردند و بیش از 126میلیون  جلد کتاب در این مدارس توزیع گردید.

وی خاطر نشان‌کرد: امسال 120هزار دانش آموز جدید وارد مدارس شدند که نیاز به 7هزار نیروی انسانی معلم جدید دارند اما نیروی جدیدی استخدام نشده واز نیروهای قبلی استفاده می‌شود.

طرح حرکت به سمت استاندارسازی مدارس شتاب می‌گیرد

فانی با تاکید برلزوم عملیاتی کردن طرح حرکت به سمت استاندارد سازی مدارس افزود: این طرح در122مدرسه  استان همزمان با سایر استان های کشور در راستای بهره بری منابع انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه اکنون دو ، سوم مدارس کشور مقاومت لازم در مقابل حوداث دارند تصریح کرد: یک سوم از مدارس کشور نیاز به مقاوم سازی دارند که برخی باید تخریب و بازسازی شوند.

فانی خاطر نشان کرد: با تخصیص اعتبارات در راستای مقاوم سازی مدارس  استان‌های محروم در اولویت قرار دارند.

500 میلیارد تومان اعتبار برای استاندارد سازی سیستم گرمایش مدارس کشور نیاز است

وی با اشاره به  آغاز فصل سرما و لزوم استفاده وسایل گرمایشی در مدارس اظهار کرد: باتوجه به اینکه درصدی از مدارس کشور بویژه در مناطق محروم فاقد سیستم گرمایشی استاندارد هستند درراستای استانداردسازی این مدارس 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

فانی خاطرنشان‌کرد: امسال این بودجه کامل تخصیص نیافته است اما با رایزنی‌های صورت گرفته امیدواریم  بتوان با تخصیص اعتبار ،  این مشکل را برطرف کنیم.

وی با تاکید برلزوم فعالیت مدارس ابتدایی در کلیه روستاهای کشور افزود: در سال گذشته 110مدرسه ابتدایی کشور با تنها یک دانش آموز و چهار هزار و600مدرسه با کمتر از پنج دانش آموز به فعالیت خود ادامه دادند.

فانی اظهار کرد:  در برخی روستاها در دوره های متوسطه یک و دو به علت تخصصی بودن رشته‌ها ودروس مشکلاتی وجود دارد که درراستای رفع این مشکل مراکز شبانه روزی و روستا مرکزی در این مناطق ایجاد شده‌است.

به گفته وی، امسال اعتبارات مراکز شبانه روزی و هزینه جابجایی دانش آموزان در مراکز روستا مرکزی  نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

نیروی انسانی و فضای آموزشی مناسب دوشاخصه اصلی در محرومیت زدائی

وی با بیان اینکه نیروی انسانی و فضای آموزشی دوشاخصه اصلی محرومیت زدایی هستند افزود: در سال 94 استان هایی که در این دوشاخص زیر میانگین کشوری هستند در تخصیص اعتبارات در اولویت قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، در این شورا وزیر عالی آموزش وپرورش چهارمیلیارد تومان به آموزش وپرورش در راستای تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام  استان همچون ساخت یادمان شهدای فرهنگیان استان ، اردوگاه فرهنگی شهید چمران ، اصلاح مراکز آموزش و پروش استان و اتمام سالن های ورزشی نیمه تمام مراکز تخصیص داد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.