• دوشنبه / ۲۶ تیر ۱۳۹۶ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: shahrekord-38087

طرح تفصیلی شهرهای گندمان و نقنه به تصویب کمیسیون ماده 5 چهارمحال و بختیاری رسید

طرح تفصیلی شهرهای گندمان و نقنه به تصویب کمیسیون ماده 5 چهارمحال و بختیاری رسید

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح تفصیلی شهرهای گندمان و نقنه از توابع شهرستان بروجن به تصویب کمیسیون ماده 5 استان رسید .

به گزارش ایسنا – منطقه چهارمحال و بختیاری - قاسم قاسمی با اعلام این خبر اظهار کرد: در جلسه کمیسیون ماده پنج که در تاریخ 21 تیرماه جاری با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری تشکیل شد طرح تفصیلی شهر گندمان با مساحتی معادل 199.87 هکتار و باجمعیت 7049 نفر در افق سال 1404 به تصویب رسید .

وی افزود : طرح جامع شهر گندمان در سال 1394توسط استاندار استان ابلاغ شده بود .

قاسمی تصریح کرد: در جلسه مذکور طرح تفصیلی شهر نقنه با جمعیتی معادل 12005 نفرو مساحت 93.176   هکتار در افق سال 1404 به تصویب رسید .

وی در ادامه یادآور شد : طرح جامع شهر نقنه نیز در سال 1395 توسط استاندار استان ابلاغ شده بود .

قاسمی خاطرنشان کرد : مطالعات تهیه طرح تفصیلی، متعاقب طرح جامع صورت می‌پذیرد و در حقیقت، تنظیم برنامه‌های مفصل و اقدامات جزئی و دقیق در مناطق و محلات شهری و همچنین طراحی آن‌ها را به عهده دارد .

به ‌ گزارش ایسنا، طرح تفصیلی، طرحی است که بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع شهر، نحوه استفاده از زمین‌های شهری در سطح محلات مختلف شهر، وضعیت دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور و میزان تراکم ساختمان و جمعیت در واحدهای شهری و اولویت های مربوط به نوسازی و بهسازی مناطق و حل مشکلات شهری در آن تعیین می‌شود و نقشه‌ها و مشخصات مربوط به مالکیت بر اساس مدارک ثبتی تهیه و تنظیم و تکلیف تمامی قطعات زمین را به لحاظ کاربری، تراکم ساختمانی و گذربندی مشخص می کند و به عنوان یک سند در دستور کار شهرداری قرار می گیرد .
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha