• شنبه / ۲۳ تیر ۱۳۹۷ / ۱۶:۱۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: shahrekord-41519

ارتباط کارآفرینان با دستگاه‌های دولتی، الزامی است

ارتباط کارآفرینان با دستگاه‌های دولتی، الزامی است
 استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ارتباط کارآفرینان با دستگاه‌های دولتی، الزامی است و این ارتباط باید به منظور آشنایی از خدمات، استفاده از تسهیلات و اطلاع از نحوه اجرایی فرآیند کار صورت گیرد.
به گزارش ایسنا – منطقه چهارمحال و بختیاری -  اقبال عباسی 23 تیرماه در نشست با زنان کارآفرین استان، اظهار کرد: کارآفرینی به معنای هدایتگری و توامندسازی است و کارآفرین باید توامند، خلاق، صاحب ایده، متفکر و دارای تحرک باشد و فردی که نتواند مجموعه خود را هدایت و مدیریت کند، کارآفرین نیست.
وی افزود: تولید ملزم به داشتن اطلاعات و مطالعه دقیق است، اینکه چه محصولی تولید کند، در چه زمان، مکان و به چه شکلی به فروش برسد را باید بررسی و مشخص کند.
عباسی خاطرنشان کرد: هر توانایی، دانایی نیست و هر دانایی تبدیل به توانایی نخواهد شد، لذا باید برای کسب موفقیت و توسعه در کار تمام جوانب را اعم از سیاست‌های بازار جهانی، سیاست‌های بازار داخلی، تامین منابع و سرمایه، استفاده از تسهیلات بانکی و ... ،  در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به توجه به بازار فروش، بیان کرد: تولیدکننده‌ای که بازار و مسیر صادرات را نشناسد، نباید تولید کند.
استاندار چهارمحال و بختیاری، تامین سرمایه، کمبود تجربه به منظور مدیرت مالی و کسب و کار،کمبود اطلاعات در حوزه صادرات، عدم آشنایی با خدمات دولتی، را از جمله مشکالات کارآفرینان زنان در استان عنوان کرد.
وی در ادامه بیان کرد: صرفا تولید را مد نظر قرار ندهید و با دستگاه‌های دولتی ارتباط برقرار کنید، از فرآیند کار مطلع شده و از خدماتی که توسط این دستگاه‌ها ارائه می‌شود، استفاده کنید.
عباسی تصریح کرد: عدم توجه به برندسازی، نداشتن مجوزهای سنتی و صنعتی، وجود قوانین دست و پاگیر ادارات، تضاد نقشه‌های بانوان با شغل‌های انتخابی و وجود تبعیض‌های جنسیتی از دیگر مشکلات کارآفرینان است که بررسی این مشکلات امری ضروری است.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ارتباط زنان کارآفرین با دستگاه‌های متولی در این حوزه بسیار کم است و هر چه میزان ارتباط کارآفرین و دستگاه‌های مربوطه بیشتر باشد، اشراف کارآفرینان در برابر تولید به نسبت افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به ورود کارآفرین به این عرصه از پنجره واحد تولید، تصریح کرد: هر چه میزان ارتباط کارآفرین و دستگاه‌های مربوطه بیشتر باشد، اشراف کارآفرینان در برابر تولید به نسبت افزایش خواهد یافت.
عباسی خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی، تبدیل تئوری به کالا، بردن کالا به تجارت و بازاریابی از جمله موارد تاثیرگذار در عرصه کارآفرینی بوده که تنها بخشی از آن، همانند بازاریابی و بسترسازی (آب، برق، اینترنت، تسهیل در اخذ مجوز) بر عهده مسئولان است و مابقی را باید کارآفرینان انجام دهند.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.