• چهارشنبه / ۲۷ تیر ۱۳۹۷ / ۲۰:۴۸
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: shahrekord-41562

بیش از 96 درصد از اعتبارات آموزش و پرورش صرف حقوق و مزایا می‌شود

بیش از 96 درصد از اعتبارات آموزش و پرورش صرف حقوق و مزایا می‌شود
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به محدودیت‌های مالی در تامین منابع کلان و بودجه هزینه‌ای آموزش و پرورش، گفت: در حال حاضر بیش از 96 درصد از اعتبارات آموزش و پرورش صرف حقوق و مزایای افراد می‌شود.
به‌ گزارش ایسنا – منطقه چهارمحال و بختیاری – علی الهیارترکمن 27 تیرماه در شورای آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: اگر وارد مسائل آموزش و پرورش کشور شویم، یکی از مهم‌ترین راه‌های توسعه کشور را هموار کردیم و هر جایی آموزش و پرورش دچار ضعف شود قطعا هر برنامه‌ای که در مدل‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در توسعه ببینیم با چالش‌های بسیاری روبرو خواهد شد.
وی با اشاره به محدودیت‌های مالی در تامین منابع کلان و بودجه هزینه‌ای آموزش و پرورش، افزود: در حال حاضر بیش از 96 درصد از اعتبارات آموزش و پرورش صرف حقوق و مزایای افراد می‌شود و تنها چهار درصد هزینه فعالیت‌ها را داریم که مدارس شبانه‌روزی، سرویس ایاب و ذهاب، پرداخت سرانه‌های دانش‌آموزی دچار چالش هستند.
الهیارترکمن در ادامه گفت: تخصیص منابع نیز به سمتی است که عمدتا امور کامل دیده شود در چهاردرصد هزینه فعالیت‌ها عدم تخصیص هم داشتیم برای مثال در سال گذشته متوسط تمام ردیف‌ها که صرف فعالیت‌های هزینه‌ای می‌شد، 43 درصد در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت و 57 درصد عدم تخصیص داشت که حدود یک هزار و 600 میلیارد تومان بود.
وی تصریح کرد: مشکلات و محدودیت‌ها را می‌دانیم و در یک فاصله کوتاه مدت نمی‌توان تمام مسائل را حل کرد اما تقاضا داریم با یک نگاه مشترک میان دولت و مجلس بتوان از ظرفیت‌های موجود حداکثر استفاده را ببریم.
الهیارترکمن بیان کرد: اگر بتوان یک الگوی مشخص برای ظرفیت‌هایی که در اختیار داریم اتخاذ کنیم و عدم تخصیص‌ها را کاهش دهیم یا روی یک سری از محورهای اصلی که در اولویت باشد و توسعه متوازن منطقه‌ای را برای هرکدام از بخش‌ها به ارمغان آورد، متمرکز شویم، قطعا می‌تواند آموزش و پرورش را کمی به جلو حرکت دهد و کار را دنبال کند.
وی تاکید کرد: امید است زمینه مشترک کاری مطلوب برای آموزش و پرورش و مجلس در اجرای بودجه سال جاری و تنظیم بودجه 98، ایجاد شود تا در کنار یکدگر کار را دنبال کنیم.
الهیارترکمن خاطرنشان کرد: اکنون برنامه‌ریزی‌های آموزش و پرورش به صورت متمرکز و ملی انجام می‌شود اما این به معنی نادیده گرفتن سهم و جایگاه استان‌ها نیست بلکه حتما باید برای مصرف منابع یا پیش بینی پیشنهادات لازم به الگوهای توسعه منطقه‌ای دست یابیم که در این صورت این الگو در ستاد مرکز نیز بهتر اجرا خواهد شد و این استان نیز می‌تواند نقاط ثقل خود را مشخص کند.
وی از شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری خواست تا به عنوان نخستین استان پایلوت و الگوی توسعه منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری شکل گیرد تا این الگو در وزارتخانه برای تنظیم بودجه سال 98 استفاده شود.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.