• چهارشنبه / ۲۷ تیر ۱۳۹۷ / ۲۲:۳۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: shahrekord-41568

نماینده مجلس:

کاهش روند صعودی مهاجرت از روستاها با حل مسائل آموزشی ممکن می‌شود

کاهش روند صعودی مهاجرت از روستاها با حل مسائل آموزشی ممکن می‌شود
نماینده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش روند صعودی مهاجرت از روستاها با حل مسائل آموزشی ممکن می‌شود.
به‌ گزارش ایسنا – منطقه چهارمحال و بختیاری – علی کاظمی 27 تیرماه در شورای آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: هنوز در استان مدارس خشت و گِلی وجود دارد و در برخی مدارس نیز در مناطق صعب‌العبور هستند و این نشان دهنده این است که مدارس استان شرایط بدی دارند.
وی با بیان اینکه پراکندگی روستاها در استان بسیار است، افزود: با وجود بیکاری، مهاجرت از روستاها روند صعودی داشته و همین امر موجب شده است تا تعداد دانش‌آموزان در روستاها کاهش یابد.
کاظمی در ادامه گفت: هدف عدم مهاجرت روستائیان از روستاها است و این مهم در برنامه ششم توسعه نیز دیده شده که مهاجرت معکوس صورت گیرد و حاشیه نشینی از اطراف شهرها برداشته شود که این حاشیه نشینی معضلاتی را ایجاد خواهد کرد.
وی تصریح کرد: به منظور مهاجرت معکوس، باید مسائل آموزشی را حل کرد.
کاظمی با تاکید براینکه باید سند برای مدارس  وجود داشته باشد، گفت: اگر ادارات آموزش و پرورش برای اماکن خود سندسازی نکنند ممکن است روزی زمین مراکز آموزشی خود را از دست بدهند.
نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: باید به سمت استاندارد جهانی مدارس برویم اما باید مدارس چهارمحال و بختیاری براساس استانداردهای کشور نیز دیده شوند.
محمد خالدی ادامه داد: مدارس چهارمحال و بختیاری با نُرم کشوری فاصله بسیاری دارند و نیاز به شکل ویژه دیده شوند.
وی خاطرنشان کرد: متأسفانه چهار مدرسه شبانه‌روزی عشایری استان با مشکلاتی مواجه هستند و در سال گذشته از اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومانی تخصیص داده شده به این مدارس، تنها 160 میلیون تومان آنان اختصاص یافت که این امر ضایع شدن حق دانش‌آموز است و باید این امور را پیگیری کنیم.
خالدی تاکید کرد: در مناطق محروم استان به دلیل نبود مدارس به ویژه دختران، از ادامه تحصیل منصرف می‌شوند زیرا درآمد خانواده پایین است  و نمی‌تواند هزینه رفت و آمد دانش‌آموز به مدرسه خارج از منطقه خود را پرداخت کند.
نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: 30 درصد مدارس تخریبی در شهرستان بروجن قرار دارد و در برخی از مناطق استان مدارس از حداقل‌های آموزشی برخوردار نیستند که لازم است این مهم در دستور کار نوسازی مدارس کشور قرار گیرد.
خدیجه ربیعی خاطرنشان کرد: بیشتر مدارس شهرستان بروجن فاقد امکاناتی همانند سالن ورزشی هستند که ورزش کردن در پیشگیری از ایجاد رفتارهای پرخطر بسیار موثر است و تحقق این امر با فراهم کردن امکانات لازم میسر می‌شود.
نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: استان‌هایی مثل استان چهارمحال و بختیاری با وجود محرومیت و پراکندگی جمعیت زیاد دارای مدارسی است که نیازمند نوسازی هستند.
اردشیر نوریان از رئيس كميسيون آموزش مجلس شوراي اسلامی خواست به این امور رسیدگی شود.
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز گفت: آموزش و پرورش استان دارای 14 هزار و 650 معلم است که در 2816 آموزشگاه خدمت می‌کنند.
بهروز امیدی خاطرنشان کرد: 66 درصد جمعیت دانش‌آموزی در شهرها و مابقی در روستاها است، تصریح کرد: بیش از 50 درصد مدارس در روستاها است  و این پراکندگی شدید جمعیت دانش‌آموزی استان را نشان می‌دهد.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.