• سه‌شنبه / ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ / ۲۱:۴۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: shahrekord-43779

آزاد راه لردگان – اهواز، چهارمحال و بختیاری را از بن‌بست نسبی خارج می‌کند

آزاد راه لردگان – اهواز، چهارمحال و بختیاری را از بن‌بست نسبی خارج می‌کند
نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت: آزاد راه  ایذه – لردگان که اکنون لردگان – اهواز نام دارد یک پروژه مهم کشوری و یک موضوع حیاتی و دارای منفعت برای استان است زیرا می‌تواند استان را از بن‌بست نسبی خارج کند که لازم است در روند اجرای آن تسریع شود. 
به گزارش ایسنا – منطقه چهارمحال و بختیاری –  محمد خالدی 20 فروردین‌ماه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، ضمن تشکر از رسانه‌های استان در زمینه اطلاع رسانی در سیلاب‌ها، اظهار کرد: رسانه‌ها به نحو مطلوبی کار اطلاع رسانی به مردم را انجام دادند.
خالدی افزود: امید است مسئولان اجرایی کشور بتوانند مسائل طبیعی را با نقشه راه دنبال کنند که باید برای هر پروژه بدترین شرایط را در نظر گرفت.
وی تصریح کرد: جاده شهرکرد – بروجن – لردگان یک شاهراه حیاتی در استان است و در شبانه‌روز تردد 30 تا 40 هزار خودرو در آن گزارش شده که کوچکترین مشکلی در این مسیر ایجاد خلل در یک محور کشوری را موجب می‌شود که یکی از گلوگاه‌های این جاده تونل کره‌بس است.
خالدی در ادامه اظهار کرد: اکنون کنار تونل کره‌بس، تونلی در حال احداث است که در آینده اگر فکری اساسی برای این جاده نشود به یکی از نقاط بحرانی استان تبدیل خواهد شد که باید در حفر تونل از زمان کاسته شود.
وی تاکید کرد: آزاد راه  ایذه – لردگان که اکنون لردگان – اهواز نام دارد یک پروژه مهم کشوری و یک موضوع حیاتی و دارای منفعت برای استان است زیرا می‌تواند استان را از بن‌بست نسبی خارج کند که لازم است در روند اجرای آن تسریع شود.
خالدی تاکید کرد: تونل چهارطاق در شهرستان لردگان به طول 500 متر در دستور ساخت است که حدود 260 متر از آن در یکسال اخیر حفر شده که باید بازگشایی شود و اگر این امر صورت نگیرد یکی از گردنه‌های خطرناک استان خواهد بود و در فصل زمستان در برف و بوران راه ارتباطی چند روستا با جمعیت حدود 30 هزار نفر، مسدود خواهد شد.
نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: راه‌های روستایی در سیلاب‌های اخیر در تمام استان خسارت دیده است و روستاهای بسیاری نیز در معرض آسیب جدی قرار دارند که باید به آنان کمک شود.
وی در خصوص مناطق صعب‌العبور بیان کرد: مناطقی مانند پشت کوه فلارد و پشت کوه میلاس از این مناطق است و این امر در استان عمومیت دارد و باید راه‌حل دقیق و علمی برای آن پیدا کرد که بهترین راه‌حل جابجایی این مناطق است.
خالدی با بیان اینکه در استان فاقد مرکز پشتیبانی راهداری هستیم، گفت: چهارمحال و بختیاری با یک میلیون نفر جمعیت دارای حدود 49 نقطه حادثه‌خیز مهم است که باید با برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسی برطرف شوند.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.