• یکشنبه / ۱۶ خرداد ۱۳۸۹ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: sistan-3821

وزیر نیرو:

از 130ميليارد متر مكعب روان‌آب 52 ميليارد آن قابل كنترل است

با حضور مهندس مجيد نامجو وزير نيرو، استاندار سيستان و بلوچستان، مدير عامل آب منطقه اي، نماينده مردم خاش در مجلس شوراي اسلامي، فرماندار و جمعي از مسئولان شهرستان خاش كلنگ احداث پروژه هاي جاده در دسترسي سد كاواندر و پروژه انتقال آب شرب از كاروندار به خاش به زمين زده شد. براي اجراي اين تعداد طرح افزون بر 585 ميليارد ريال اعتبار پيش بيني شده است.

 

مديرعامل آب منطقه اي سيستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه سيستان و بلوچستان گفت: پروه خط انتقال آب شرب از سد كارواندر به خاش با هدف تامين آب خاش در دراز مدت به طول خط انتقال 73 كيلومتر 538 متر، ارتفاع پمپاژ و دبي 452 ليتر بر ثانيه در خط انتقال آب و با صرف اعتباري بالغ بر 540 ميليارد ريال به اجرا مي رسد و در مسير آن سه ايستگاه پمپاژ و سه مخزن سه هزار متر مكعبي ايجاد مي شود.

 

حميد قزويني افزود: پروژه جاده دسترسي به سد كاروندار نيز به طول 5/7 كيلومتر و عرض 8 متر با صرف اعتباري بالغ بر 45 ميليارد ريال با هدف دسترسي به ساختگاه سد كارواندر احداث مي گردد.

 

وي اظهار داشت: در سال آينده كلنگ احداث سد گوهر كوه شهرستان خاش به زمين خواهد شد.

 

وزير نيرو نیز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: از مجموع 130 ميليارد مكعب آب روان موجود در كشور 52 ميليارد مكعب قابليت كنترل دارد که تاكنون 40 ميليارد مكعب مخزن ايجاد شده و با احداث 70 سد ديگر 12 ميليارد مكعب آب روان در كشور ذخيره سازي مي گردد.

 

مجيدنامجو بيان كرد: در استان تعداد 4 سد در حال ساخت داريم كه در آينده به بهره برداري مي رسند و تعداد 4 سد ديگر نيز عمليات اجرايي آنها به زودي آغاز مي گردد.

 

گفتنی است سد كارواندر با ارتفاع 60 متر و حجم ذخيره آب 58 ميليون متر مكعب به صورت سه مخزن ساخته مي شود.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha