• یکشنبه / ۴ آبان ۱۳۹۳ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: sistan-39242

مسئول صالحین سپاه زابل؛

فراموشی اصل امر به معروف و نهى از مـنکر تباهی جامعه را به دنبال دارد

مسئول صالحین سپاه زابل گفت: فلسفه اصلی و نهایی نهضت اباعبدالله‌الحسین(ع) از قیام عاشورا را میتوان در یک هدف جامع یعنی احیای فرهنگ اسلام اصیل و ناب محمدی و زدودن زنگارهای تحریفو بدعتاز دین جدّشان برشمرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان، سروان حسین نکویی، در نشست هیئت منتظران مهدی موعود(عج) که در محل سپاه زابل برگزار شد، افزود: فلسفه اصلی و نهایی نهضت اباعبدالله‌الحسین(ع) از قیام عاشورا را میتوان در یک هدف جامع و کلی یعنی احیای فرهنگ اسلام اصیل و ناب محمدی و زدودن زنگارهای تحریفو بدعتاز دین جدّشان برشمرد.

وی ضمن گرامی‌داشت آغاز ماه محرم به تبیین قیام عاشورا پرداخت و افزود: امر به معروف و نهى از مـنکر دو رکن مهم دین است و اگر در جامعه‌ای این دو اصل به فراموشی سپرده شود، آن جامعه محکوم به تباهی است.

نکویی اظهار کرد: امام حسین(ع) در درجه اول مسئول اجرای این امر مهم اسلامى بودند چنان‌که در وصیت به برادرش محمد بن حنفیه اعلام فرمود: «قـیام من بر مبناى تمایلات نفسانى نیست، من به‌منظور طغیان و فساد و تباهى و ستم خـروج نمی‌کنم بلکه انگـیزه‌ام اصلاح امت جدم رسول خدا است و مقصود و منظورم امر به معروف و نهى از منکر است».

وی با اشاره به اینکه بنى‌امیه این دو رکن بزرگ و مهم اسلامی را متزلزل ساخته بودند، افزود: در آن برهه از تاریخ امر به معروف و نهى از منکر نه تنها متروک شده بود بلکه معروف منکر و منکر معروف تلقى مى‌شد.

مسئول صالحین سپاه زابل گفت: به دلیل شرایط جامعه در آن زمان امام حسین(ع) به مـیدان جهاد قدم نهاد تا این اساس و پایه مهم اسلامى را استوار سازد و اسلام، محکم و مستحکم بماند.

نکویی در پایان تصریح کرد: فلسفه اصلی و نهایی نهضت حضرت را میتوان در یک هدف جامع و کلی یعنی احیای فرهنگ اسلام اصیل و ناب محمدی( ص) و زدودن زنگارهای تحریفو بدعتاز دین جدّشان خلاصه کرد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.