• چهارشنبه / ۵ دی ۱۳۹۷ / ۲۰:۳۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: tabriz-108334
  • خبرنگار : 50004

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

باید تلاش بیشتری برای تربیت محققان و آشناسازی آنان با اصول پژوهش کرد

IMG_20181226_201335_140
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: برای تبدیل آموزش به پژوهش، باید تلاش بیشتری برای تربیت محققان و آشنا سازی آنان با اصول پژوهش کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، ابوالقاسم جویبان در مراسم افتتاحیه اولین همایش منطقه‎ای کسب و کار و ثبت اختراعات و مالکیت معنوی گفت: این همایش با هدف ترویج بحث‌های فناوری و نهادینه شدن آن در دانشگاهی که به سمت نسل سوم شدن، حرکت‎ می‎کند، برگزار می‌شود. 
  
وی ادامه داد: در بحث دانشگاه‎های نسل اول و دوم، مرحله گذر را رد کرده و در مرحله ورود به دانشگاه‎های نسل سوم هستیم و تبدیل دانش به ثروت از مسیر دانش بنیان شدن، از جمله مباحثی است که باید مورد توجه قرار گیرد، ورود به این مسیر، الزامات خاص خود را داشته و برای تبدیل آموزش به پژوهش، باید تلاش بیشتری برای تربیت محققان و آشنا سازی آنان با اصول پژوهش کرد. 
  
وی با اشاره به بهبود فضای ثبت اختراعات و مالکیت آن‎ها، اظهار کرد: خوشبختانه فضا در مقایسه با گذشته بهتر شده است و کم‎تر شاهد تضاد منافع در ثبت اختراعات هستیم. 
  
جویبان خاطرنشان کرد: بسته تحولی در معاونت آموزشی در حال تدوین است تا بستری فراهم شود و جک دانشجویی که مسیر آموزشی را طی می‎کند، با اصول اولیه تبدیل دانش به ثروت هم آشنا شود، باید یکسری توانمندی‌هایی لازم را در پژوهشگران ایجاد نماییم
 
اولین همایش منطقه‎ای کسب و کار و ثبت اختراعات و مالکیت معنوی به همت دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در تالار رازی دانشکده داروسازی و با حضور فناوران و پژوهشگران این دانشگاه و مهمانانی از وزارت بهداشت، برگزار شد.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.