• دوشنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۷ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: tabriz-108627
  • خبرنگار : 50010

فرماندار هشترود:

برنامه های ستاد خدمات سفر در راستای توسعه گردشگری باشد

فرماندار هشترود گفت: برنامه های ستاد خدمات سفر باید در راستای توسعه گردشگری منطقه باشد تا گردشگران و مسافران بتوانند از آثار باستانی و اماکن تفریحی هشترود دیدن کنند. 
  
به گزارش ایسنا،منطقه آذربایجان شرقی، امین امینیان در جلسه ستاد خدمات سفر خاطرنشان کرد: باید تمامی مسئولین کمیته های ده گانه خدمات سفر، برنامه های خود را به فرمانداری بفرستند و در برنامه‌های خود خدمات دهی بیشتر به گردشگران و مسافران را لحاظ کنند. 
  
وی افزود: برنامه هایی مانند ایجاد اقامتگاه‌های بومی و محلی در هشترود و روستاهای تابعه، جا گذاری تابلو برای روستاهایی که فاقد تابلو راهنما هستند، طراحی مناسب برای اماکن پر رفت و آمد و برگزاری جشنواره های مختلف برای منطقه مفید بوده و جذب گردشگر می‌کند. 
  
شهردار هشترود نیز در این جلسه گفت: شهرداری هشترود به مانند سالهای گذشته آماده زیبا سازی و فضا سازی مناسب شهر برای انجام مراسمات مختلف در ایام نوروز است و با بسته های تشویقی به استقبال مسافران و گردشگران خواهد رفت. 
  
سلمان محمدی از برگزاری چندین جلسه با مهندسان، معماران و طراحان شاغل در سطح استان خبر داد و یاد آور شد: با توجه به اینکه سال آینده برای هشترود از لحاظ زیبا سازی منظر شهری با اهمیت است، از این رو با مهندسان و صاحب نظران در حوزه طراحی و شهرسازی جلساتی را برگزار کرده ایم و بهترین طرح ارائه شده را در محدوده شهر عملیاتی خواهیم کرد. 
  
وی اضافه کرد: شهرداری در نظر دارد تابلوهایی که منظر شهری را از لحاظ بصری آلوده کرده اند پاکسازی کند و درختچه های مینیاتوری و نسترن را در فضاهای مناسب بکارد و برای توسعه فضای سبز از کودهای مرغوب و ارگانیک استفاده کند. 
  
بخشدار مرکزی هشترود نیز در این جلسه اظهار کرد: از عموم گردشگران تقاضامندم شهرستان هشترود را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند و از امکانات و فضاهای تاریخی و فرهنگی هشترود و حومه دیدن کنند چرا که هشترود و روستاهایش از جمله زیباترین و بکرترین مناطق ایران هستند و ارزش سفر کردن را دارند. 
  
رقیه زارعی افزود: فضاهای گردشگری هشترود نیازمند توجه ویژه مسئولان ادارات است و باید همه زیر ساخت‌ها برای راحتی گردشگران نوروزی فراهم شود و مشکلی به وجود نیاید و آنتن دهی مناسب و اینترنت پر سرعت در روستاها بخصوص روستاهای هدف گردشگری فراهم باشد. 
  
وی از وضعیت مناسب مجتمع های بین راهی خبر داد و گفت: در محدوده شهرستان هشترود همه اماکن خدمات رسان و مساجد آماده پذیرایی از مسافران هستند و با تمهیداتی که اندیشیده شده امیدواریم هیچ گردشگری از هشترود ناراضی خارج نشود. 
  
رئیس شورای شهر هشترود هم در این جلسه خاطر نشان کرد: رنگ آمیزی مناسب شهری در هشترود خبر از حال خوش این منطقه برای خوش آمد گویی به مهمانان دارد و شهرداری هشترود در طی چند ماه گذشته اقدام به نقاشی کردن تمثال مبارک شهیدان و نقش هایی از طبیعت بکر هشترود بر دیوارهای شهر کرده است. 
  
یوسف ایل غمی ادامه داد: هر اداره موظف است محوطه و بیرون اداره خود را به بهترین نحو  و با کاشتن گل و گیاه، مناسب سازی کند و همه کارها را بر گردن شهرداری نیاندازد چرا که نیروی انسانی خدمات رسان شاغل در این اداره کم است و از پس انجام دادن این همه کار بر نمی آید. 
  
وی افزود: چندین آیتم کاری مناسب برای بهبود وضعیت شهری مرتبط با ایام نوروز 97 در دستور کار شورا و شهرداری قرار گرفته و اقدامات گسترده ای در این حوزه در حال انجام است. 
  
رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری هشترود نیز در این مراسم گفت: ستاد خدمات سفر هشترود که متشکل از ده کمیته تخصصی جداگانه است توانسته در نوروز سال 97 به 34400 نفر مسافر خدمات ارائه کند و پذیرای 19000 گردشگر در مناطق تاریخی هشترود از جمله قلعه باستانی ضحاک،بقعه بایزید بسطامی،غار آهکی آغ بلاغ و چندین جای دیگر باشد. 
  
جعفر سعیدی اضافه کرد: همکاری شهرداری هشترود،آموزش و پرورش هشترود و نظر کهریز و سایر ادارات با اداره میراث فرهنگی در خصوص پذیرایی از مهمانان ستودنی است و امیدوارم در عید پیش رو باز هم شاهد همکاری صمیمانه کلیه ادارات در این خصوص باشیم. 
  
وی خاطر نشان کرد: از ادارات ذینفع در خدمات سفر می‌خواهم که همانند روال سالهای گذشته در خدمت مردم و مسافران باشند و وسایل و ماشین آلات خود را در حالت آماده باش نگه دارند تا در مواقع لزوم یاری رسان متقاضیان باشند. 
  
وی اظهارکرد: آماده بودن مراکز بهداشتی، اورژانس، اداره راهداری، نیروی انتظامی،هتل ها، آموزش و پرورش، اداره بازرگانی و سایر اداره هایی که در خدمات سفر عضو هستند از ملزومات اصلی برای خدماتدهی به مسافران و گردشگران می باشد و اگر یکی از آنها به وظایف خود عمل نکند با مشکلات جبران ناپذیری مواجه خواهیم شد. 
 
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.