• چهارشنبه / ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: tabriz-109280
  • خبرنگار : 50005

رئیس انجمن حرفه‌ای واحدهای رفاهی، تفریح و پذیرایی گردشگری آذربایجان شرقی:

فعالیت افراد غیرحرفه‌ای به صنعت غذا آسیب می‌زند

علاقبند
رئیس انجمن حرفه‌ای واحدهای رفاهی، تفریح و پذیرایی گردشگری آذربایجان شرقی گفت: در بحران اقتصادی كنونی، رستوران‎داری به طور نامتعادلی رشد داشته است و فعالیت افراد غیرحرفه‌ای و آموزش ندیده، به صنعت غذا آسیب می‌زند. 
  
محمد علاقبند در گفت‌و‌گو با ایسنا، منطقه آدربایجان شرقی، با اشاره به این كه امروزه آموزش نیروی انسانی فعال در حوزه غذا و رستوران‎داری باید در اولویت قرار گیرد، اظهار کرد: به منظور معرفی و توسعه غذای استان، تعدادی از افراد خواستار برگزاری جشنواره‌ غذا در استان بودند كه معتقدم نیاز حیاتی در این رابطه، آموزش درست كاركنان و فعالان این حوزه است، به طوریكه یاد بگیرند چگونه رفتار حرفه‌ای و در خور شانی با مشتریان داشته باشند. 
  
وی تاکید کرد: همان طور كه داشتن کارت بهداشت برای شاغلان این عرصه ضروری است، باید برای به كارگیری آنان نیز آموزش‌های لازم داده شود، البته در این راستا مقرر شده كه از طرف انجمن و با همكاری اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان دانشگاه، دوره آموزش رفتاری برای فعالان این بخش برگزار شود. 
  
وی در خصوص اهداف راه اندازی انجمن حرفه‌ای واحدهای رفاهی، تفریح و پذیرایی گردشگری توضیح داد: این انجمن در تمامی استان‌های كشور تشكیل می‌شود و هدف آن مطرح كردن و پیگیری تمامی مشکلات و مسائل واحدها از كانال انجمن است تا آن‌ها بتوانند به طور یكپارچه و قانون‎مند عمل كنند؛ به عنوان مثال با تلاش‎ها و پیگیری‎های مستمر انجمن در زمینه اجرای موسیقی محلی زنده در مراكز پذیرایی، از این به بعد مجوز این برنامه‌ها با رعایت شرایط وضع شده و با معرفی واحد مورد تایید انجمن حرفه‎ای به اداره كل فرهنگی و ارشاد اسلامی استان صادر می‎شود. 
  
وی در این رابطه افزود: لازم است در این خصوص از حمایت‎های نماینده محترم ولی فقیه در استان، حجت السلام آل هاشم و دیگر مسئولان نیز قدردانی كنم. 
  
علاقبند با اشاره به برگزاری اولین همایش واحدهای رفاهی، تفریح و پذیرایی گردشگری استان در تبریز در بهمن سال گذشته، گفت: این همایش با حمایت حداكثری واحدهای رفاهی و پذیرایی برگزار شد و با وجود برودت هوا و راه بندان، تعداد زیادی از همكاران از نقاط دور و نزدیك استان در همایش شركت كردند که این نشان از همراهی و اعتماد آنان به انجمن حرفه‎ای و فعالیت‎های اثرگذار و هدفمند این مجموعه است. 
  
وی در بخشی دیگر از سخنان خود در مورد راه‌اندازی مراكز پذیرایی مناسب در بازار بزرگ و تاریخی تبریز، بیان كرد: این اثر ثبتی یونسكو، جایگاه ارزشمندی در بین گردشگران دارد و همه ساله تعداد زیادی از گردشگران از آن بازدید می‌كنند، از این رو در طی سال‌های اخیر رستوران‌های متعددی در قسمت‎های مختلف آن راه اندازی شده و در نظر داریم كه یك رستوران سنتی نیز در حیاط بزرگ بازار امیر راه اندازی كنیم. 
  
وی در خصوص دیگر فعالیت‎های انجمن حرفه‎ای، توضیح داد: در نظر داریم كه حدود 10 رستوران در ایام ماه مبارك رمضان باز باشد تا گردشگران بتوانند از این مراكز استفاده كنند. هم چنین در زمینه اطلاع رسانی و معرفی جاذبه‌ها در سال‌ قبل با مشاركت اداره كل میراث فرهنگی استان، نقشه‎های گردشگری چاپ كردیم و به مناسبت انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال 2018 تمامی رستوران‎ها را مجاب كردیم كه در كیف دستی‎های خود، لگوی تبریز 2018 را چاپ كنند. 
  
رییس انجمن حرفه‎ای با اشاره به برخی مشكلات عوارض زیباسازی رستوران داران، یادآور شد: با توجه به بالا بودن عوارض زیبایی سازی شهرداری تبریز، دیگر هیچ رستوران‎داری به  فكر زیبا كردن محیط رستوران خود نمی‌افتد، چراكه مبلغ زیادی را باید به عنوان عوارض زیباسازی بپردازد. شهرداری باید بر این كار نظارت جدی داشته باشد و با در نظر گرفتن تخفیفاتی آنان را برای زیباتر كردن رستوران و محیط شهر تشویق كند. 
  
وی با تاكید بر افزایش تنوع غذا در رستوران‎های تبریز و دیگر شهرستان‎های استان، گفت: در سال‎های گذشته بیشتر چلوپز دیده می‎شد و امروزه رستوران‎ها نیز شروع به فعالیت كرده‌اند و غذاهای متنوعی از جمله كوفته تبریزی، دلمه، كشك بادمجان و ... را ارائه می‌دهند. 
  
وی با بیان این كه استان آذربایجان شرقی در زمینه غذا حرف برای گفتن دارد و در این زمینه پیشتاز است، خاطر نشان كرد: اولین كافی شاپ در ایران توسط مجموعه وحید راه اندازی شده و حضور پیشكسوتان صنعت غذا را در استان مغتنم است. همچنین آشپزهای بنام و با تجربه‎ای هم چون حاج آقا اكبری در تبریز حضور دارند كه ابداع كننده جوجه كباب در ایران هستند. 
  
علاقبند هم‎چنین در بخش دیگری از سخنانش در خصوص رمز موفقیت خود در امر رستوران‎داری و كافی‎شاپ داری، بیان كرد: حرفه‎ی ما بر فروش خدمت تمركز داشته و نیروی انسانی و شیوه‎ی رفتار كاركنان با مشتریان اهمیت زیادی دارد؛ در این راستا آموزش‌های مناسب و هدفمندی را برای كاركنان خود درنظر گرفته‎ام. 
  
وی با بیان این‌که به منظور احترام به مشتری و تمركز در كار، استفاده از تلفن همراه برای كاركنان ممنوع است، یادآور شد: كاركنان اجازه ندارند كه از مهمانان انعام دریافت كنند، زیرا معتقدم كه این امر در درازمدت باعث ایجاد تبعیض می‎شود و نارضایتی به دنبال دارد.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.