• شنبه / ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ / ۰۸:۳۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: tabriz-110883

مكان‌هاي ديدنی و گردشگری تبريز برای شب‎گردي

مكان‌هاي ديدنی و گردشگری تبريز برای شب‎گردي

موزه‌ها و اماكن تاريخي و فرهنگي تبريز موقع غروب، تعطيل می‎شوند و مجبوريد كه گشت و گذار در شهر را تا فردا صبح متوقف كنيد. ولی ما به شما می‌گوييم كه حتي در تاريكي شب، زندگي و نشاط در تبريز جريان دارد و همه چيز محياست تا هم ‎ چنان به ماجراجويي و كشف زيبايي‎هاي اين شهر ادامه دهيد. البته در نظر داشته باشيد كه در ماه‎های اول سال شب ‌های تبريز كمی سرد است و حتما لباس گرم به همراه داشته باشيد. 

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، در اين گزارش ليست تعدادی از مكان‌های ديدني و گردشگري تبريز را براي شب‌گردی را آورده‌ايم تا حداكثر استفاده را از حضورتان در تبريز ببريد. 
  
پارك ائل گلي 

پارك ائل گلي از پارك‌های محبوب تبريزي‌ها است كه بعد از كار و فعاليت روزانه براي استراحت و گردش به اين پارك مي‌آيند. زندگي در ائل گلي همواره جريان دارد، به طوريكه روزها و شب ‎ هاي آن با هم چندان فرق ندارد و هميشه شلوغ و پر رفت و آمد است. اين مكان در زمان آق قويونلوها ايجاد شده و در دوره‎هاي بعد گسترش يافته است. در مركز اين پارك استخر بزرگي به عمق 12 متر و در وسط آن عمارت بزرگ و با شكوهي قرار دارد. در ائل ‎ گلي امكانات رفاهي و تفريحي متعددي هم ‎ چون قايق ‎ راني، مسيرهاي پياده ‎ رويي، وسايل ورزشي، وسايل بازي و فوتبال دستي وجود دارد. در بيشتر قسمت‎هاي اين پارك رستوران‌‌ها و مغازه های كوچك و بزرگي به چشم مي‏خورند كه مي‎توانند با غذاهاي خوشمزه، خاطره‌اي به ياد ماندني را برايتان رقم بزنند. 
  
  
  
پارك ائل گلي كجاست؟ 
اين پارك زيبا و بزرگ در منطقه ائل گلي و در ميدان شهيد شريف زاده قرار دارد. 
  
  
لونا پارك ائل گلي 
شب و هيجان لونا پارك به شما حس سر زندگي مي ‎ دهد و مي‎تواند اوقات فراغت شما و فرزندانتان را به خوبي پر كند. اين پارك دستگاه ‎ هاي تفريحي مناسب براي گروه ‎ هاي سني مختلفي دارد و باشگاه بيليارد، پيست اسكيت، ميني گلف و ترن هوایی از ديگر قسمت ‎ هاي جذاب آن است كه تجربه هيجان شبانه شما را تكميل مي‌كند. اين پارك تا ساعت 24 باز است. 
  
  
 | 
  
لونا پارك ائل گلي كجاست؟ 
اين شهربازي مهيج در نزديكي پارك ائل گلي و در ميدان شهيد شريف زاده قرار دارد. 
  
  
پارك موزيكال وليعصر 
پيشنهاد بعدي ما پارك موزيكال وليعصر با آبنماي زيبا و جالب آن است كه متناسب با ريتم موسيقي، قطرات آب آن در تاريكي شب به رقص درمي ‎ آيند. هم‎چنين در اين پارك، محل‌هايي براي صرف غذا و استراحت در نظر گرفته شده است و شما را به نشستن پاي سفره آذربايجاني‎ها و نيز خوردن چاي قند پهلو بر روي نعلبكي با طرح گل سرخ دعوت مي‌كنند. 
  
  
  
پارك موزيكال وليعصر كجاست؟ 
اين پارك در تقاطع بلوار شهريار و كوي وليعصر قرار دارد. 
  
  
باغلارباغي 
شهر بازي باغلارباغي، يكي از پارك ‎ هاي تفريحي و جذاب تبريز است كه بهشت عاشقان هيجان و شادي محسوب مي‎شود. در اين پارك وسايل بازي جالبي مثل قطار، كشتي صبا، آبشار، كلبه وحشت، كلبه شادي و سفينه وجود دارد و  باغ پرندگان و باغ وحش آن با حيوانات و پرندگان مختلف، ديدني است. باغلارباغي با درختان تنومند خود فضاي سبز زيبا و چشم ‎ نوازي دارد و در قسمت ديگر آن، رستوران و تالار بزرگي براي برگزاري مراسمات و همايش ‎ ها در نظر گرفته شده است. پيشنهاد مي‎كنيم كه پشمك ‎ هاي بزرگ سفيد و صورتي رنگ باغلارباغي را حتما امتحان كنيد. 
  
          
باغلارباغي كجاست؟ 
باغلار باغي در بلوار استاد شهريار و در نزديكي پارك موزيكال وليعصر قرار دارد و از ساعت 16 تا 24 باز ست. 
  
  
پياده راه شهريار وليعصر 
پياده راه شهريار وليعصر از مكان‌هاي لوكس تبريز محسوب مي‎شود كه با نورپردازي‌ها و فضاي جذاب خود به شانزاليزه تبريز مشهور است. در اين جا نمايندگي پوشاك داخلي و خارجي و بيشتر برندها حضور دارند و نيز مراكز خريد متعددي به چشم مي‌خورند كه مي‌توانيد احتياجات و سوغاتي ‎ هاي خود را از آن‌ها بخريد. در پياده راه شهريار، خوراكي‎هاي خوشمزه‎اي مثل فلافل، ذرت مكزيكي، لبو، باقلوا و... را حتما امتحان كنيد. 
  
  
پياده راه شهريار كجاست؟ 
وليعصر، ما بين فلكه بزرگ وليعصر و فلكه بازار 
  
  
تله كابين تبريز 
ايستگاه آخر ما در شب گردي، تله كابين تبريز در تفرجگاه كوهستاني عينالي است. در اين جا مي‌توانيد كل شهر را زير پاييتان ببينيد و نظاره ‎ گر شلوغي و بزرگي تبريز باشيد. طبيعت زبيا و كوه‌هاي سرخ عون بن علي (عينالي) در كنار امكانات مناسب رفاهي و تفريحي اين تفرجگاه، شما را براي سفر دوباره به تبريز وسوسه خواهد كرد. 
  
  
  
تله كابين تبريز كجاست؟ 
اتوبان پاسداران، تفرجگاه عينالي 
  
  
گزارش از پريا توفيقي 
  
 
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha