• یکشنبه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ / ۰۸:۱۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: tabriz-114209
  • خبرنگار : 50011

ماجرای تغییر ضلع جنوبی و شمالی بزرگراه ورزقان چیست؟

DSC_7528-1
نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی گفت: مشاورین راه پس از بررسی سه گزینه پیشنهادی برای بزرگراه ورزقان، ضلع شمالی را انتخاب کردند و قرار بود قطعه 1 و 5 را باهم آغاز کنند که پس از تاخیر شش ماهه، بار دیگر جهت مطالعات به مشاور واگذارکردند و پس‌ ازاینکه در کارگروه و کمیته‌های فنی بررسی شد، نهایتاً در کمیسیون راه و شهرسازی قطعه‌ای تصویب شد که الان می‌خواهند شروع کنند. 

رضا علیزاده در گفت‌و‌گو با ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی افزود: گزینه‌های پیشنهادی برای ضلع جنوبی یا شمالی این بزرگراه بر اساس چندین پارامتر از جمله هزینه نگهداری در فصول مختلف، شرایط زمـین، توپـوگرافی، محدودیت‌های ترافیکی و زیست‌محیطی، پوشش جمعیتی مسیر، میزان خاک‌برداری و خاک‌ریزی و ... در کارگروه و کمیته‌ها بررسی شد و در نهایت بر اساس امتیازی که به این پارامترها می‌دهند پس از بررسی در کمیسیون توسط کارشناسان و مهندسان راه و شهرسازی رأی نهایی را برای مسیر قطعی می‌کنند. 
  
وی اظهارکرد: درصورتی که بزرگراه از ضلع شمالی گذر کند، از فلکه ورودی ورزقان گذر کرده و از کنار ورزقان رد شده و به گویجه سلطان می رسد و در این صورت حدود 50 تا 100 هکتار زمین گشایش می‌شود تا ورزقان از این سمت توسعه پیدا کند و به بزرگراه برسد و از طرف ورودی و خروجی شهر تا متصل شدن به بزرگراه به همان عرض جاده ادامه دهیم تا شهر ورزقان به‌هیچ‌عنوان در بن‌بست قرار نگیرد . 
  
نماینده مردم ورزقان و خاروانا گفت: اگر بزرگراه از ضلع جنوبی ورزقان گذر می کرد، قبل از اینکه به فلکه ورودی ورزقان برسد، جدا شده و از بالای کوه‌ها رد می‌شد و نهایتاً بزرگراه علاوه بر هزینه های گزاف ، شهر ورزقان را در بن بست نگه می‌داشت، پس تصمیم گیری به ضلع شمالی بر اساس آیتم‌های فنی بوده و برای توسعه شهر ورزقان گزینه مناسب‌تری است؛ زیرا زمین‌های بسیاری برای توسعه این شهرالحاق می‌شود. 
  
وی بابیان اینکه عده‌ای می‌گویند چرا این بزرگراه از داخل شهر ورزقان گذرنکرده و به خاروانا نمی‌رسد، گفت: من این موضوع را با مدیرکل راه و شهرسازی در میان گذاشتم و اعلام داشتند که در اینصورت باید از وسط شهراز هر طرف 76 متر حریم جاده قرار داده شود و این مسیر واگذار شود و  چون این امر برخلاف قوانین راه و شهرسازی است باعث می‌شود بجای تملک اعیانی، همانند ملک عادی خریداری شود و پس‌ازآن حق ساخت‌وساز در حریم بزرگراه داده نمی‌شود و ساختمان‌هایی که تازه‌ساخت هستند باید تخریب شوند و چندین میلیارد هزینه برای مسیرگشایی لازم است.

وی ادامه داد: اگراهالی راضی به تخریب مغازه‌ها و ساختمان‌های خود باشند  پیگیری می‌کنیم تا خواسته اکثریت مردم عملی شود.
  
علیزاده همچنین به آخرین وضعیت اجرای بزرگراه ورزقان اشاره کرد و گفت: پروژه بزرگراه خواجه-ورزقان در حال حاضر به بهترین شکل اجرا می‌شود و امیدواریم تا پایان امسال قسمت عمده ای از این بزرگراه مورد بهره‌برداری قرار گیرد و همچنین قطعه یک این بزرگراه که در زمان‌های گذشته با مشکلاتی روبرو بود با سرمایه‌گذاری شرکت مس در حال اجراست. 
  
وی افزود: عملیات اجرایی مسیر قطعه 5 این بزرگراه (از ورزقان تا سه‌راهی آقابابا) با سرمایه گذاری 900 میلیارد ريالی شرکت مس کلید خورده است.
 
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.