• یکشنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۸ / ۲۳:۴۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: tabriz-114483
  • خبرنگار : 50005

مدرس تشريفات كاربردی بين الملل مطرح کرد

ریزش ۶۸ درصدی مخاطبان رستوران‌ها به خاطر رفتار بد کارکنان

167442 (1)
سخنران و مدرس تشريفات كاربردی بين الملل و استاد فن بيان با تاکید بر اهمیت آموزش آداب رستوران‌داری، افزود: ۶۸ درصد ریزش مخاطبان کافه‌ها، فست‌فودها و رستوران‌ها به خاطر رفتار بد کارکنان بوده، از این رو آموزش در این رابطه امر بسیار مهمی است.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، علی‌محمد بیدارمغز در اولین دوره جشنواره رستوران منتخب مردم در تبریز، به اهمیت گردشگری غذا در جهان اشاره کرد و اظهار کرد: علی‌رغم این‌که کشورمان جزو ۱۰ کشور اول یونسکو در حوزه آثار تاریخی و ظرفیت‌های گردشگری است، اما سهم اندکی در این رابطه داریم، درحالی که جذب گردشگر بسیار مهم بوده و هر توریست باعث ایجاد هشت عنوان شغل در جامعه می‌شود. 

وی با بیان این‌که شش کشور در منطقه داریم که دارای آثار تاریخی قبل از اسلام و قبل از مسیحیت هستند، افزود: هرکدام از این کشورها با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند، در حالی که ایران، کشوری امن بوده و در این زمینه فرصت بسیاری برای جذب گردشگران دارد.

مدرس تشريفات كاربردی بين الملل در ادامه به ضرورت رعایت آداب رستوران‌داری اشاره کرد و گفت: رفتارهای دست‌اندرکاران رستوران‌ها با مشتری، آداب خاص خود را دارد که باید رعایت شود؛ همچنین ایجاد فضای معطر، رعایت آداب صحیح رفتار با مشتری، توجه به ارتباطات غیرکلامی با مشتری از جمله مواردی است که باید در صنعت رستوران‌داری مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر ایجاد برند جمعی در حوزه رستوران‌داری تاکید کرد و گفت: تا سال ۱۸۵۹ میلادی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای بشکل امروزی وجود نداشت، اولین استارت آن در آمریکا زده شده و مغازه‌هایی به شکل شعبات تولیدات ایجاد شد؛ به تدریج این فروشگاه‌ها و برحسب نیاز مشتری، به شکل امروزی تکامل یافتند. 

وی با اشاره به برخی اصول مهم در صنعت رستوران‌داری اظهار کرد: مردم در رستوران‌ها حضور می‌یابند تا لحظات خوشی برای خود رقم بزنند، از این‌رو باید مشتریان را مدیریت کرده و ارتباط مناسبی با مخاطبان برقرار کنیم؛ همچنین رستوران‌داران باید بازاریابی را با مشتری‌مداری تلفیق کنند.

بیدارمغز بیان کرد: ۷۰ درصد تجربه خرید از نحوه رفتار  فروشنده(میزدار در رستوران) با مشتری حاصل می‌شود، از این‌رو باید به این نکته توجه بسیاری داشت و آموزش‌های لازم را به میزدارها ارائه داد.

اولین دوره جشنواره استانی رستوران منتخب مردم با حضور بیش از ۵۰ رستوران، فست فود و کافی شاپ سرآمد و شرکت‌های برند صنایع غذایی و تجهیزات رستورانی در سالن پتروشیمی تبریز برگزار شد. 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.