• دوشنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۸ / ۰۰:۰۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: tabriz-114484
  • خبرنگار : 50005

رئیس انجمن علمی بازاریابی آذربایجان شرقی:

"گردشگری غذا" هنوز موضوعی بیگانه در کشور است

167443
رئیس انجمن علمی بازاریابی آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت توجه به گردشگری غذا در کشورمان، گفت: هنوز هم واژه گردشگری غذا در کشورمان بیگانه است، در حالی که در جهان میلیاردها دلار سود در این حوزه رد و بدل می‌شود.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمد فاریابی در اولین دوره جشنواره استانی رستوران منتخب مردم با ارائه مطالبی تحت عنوان بازاریابی لذیذ، ضمن ابراز ناراحتی از حضور نیافتن مسئولان مدعو در جشنواره، اظهار کرد: همواره در تنبیه و تذکر حاضر بوده و در جلسه حمایت از رستوران‌داری و دلگرمی و آموزش به فعالان این صنعت، غایب هستند.

وی با تاکید بر اهمیت صنعت رستوران‌داری و گردشگری غذا در جذب توریست، افزود: به حضور اساتید برجسته و برگزاری چنین جشنواره‌هایی در حوزه رستوران‌داری، نیاز داریم تا رستوران‌داران، بازاریابان و دست‌اندرکاران این حوزه آموزش دیده و با دلگرمی به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به سه هدف مدیریت استراتژیک حوزه رستوران‌داری در جهان امروز تحت عنوان "بقاء، رشد و سودآوری" اشاره کرد و گفت: برخی رستوران‌داران برای بقاء، برخی برای رشد و برخی نیز برای سودآوری مدیریت می‌کنند که هر سه نوع مدیریت نیازمند توجه به علم بازاریابی است.

رئیس انجمن علمی بازاریابی آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که برای جذب مشتریان هوادار در رستوران باید بر نقطه رضایت تمرکز کنیم، گفت: باید ارزش‌افرینی را به مشتری هدیه دهیم.

وی با اشاره به این‌که ایران، یکی از غنی‌ترین سفره‌های سنتی جهان را داشته و سومین سبک شیوه طبخ غذا نیز ظاهرا به کشورمان تعلق دارد، بیان کرد: بیش از ۴۵ کشور در جستجوی غذای حلال هستند و کشور ما با ظرفیت‌های خود در این حوزه فرصت بسیاری برای جذب گردشگر دارد.

رئیس انجمن علمی بازاریابی آذربایجان شرقی با بیان این‌که گاهی "غذا" انگیزه گردشگر از یک سفر است، افزود: ایران مطبخ خانه‌ای به بلندای تاریخ دارد و باید نشان دهیم که در بازاریابی این صنف نیز همانقدر قدرت داریم.

وی با اشاره به کمبود غذاهای سنتی در فهرست رستوران‌ها نیز افزود: چندسالی است که رستوران‌ها غذاهای سنتی را به فهرست خود اضافه کرده‌اند و توجه به این موضوع امر مهمی است، چراکه گردشگران به دنبال غذای سنتی، فرهنگ و تمایزهای ما هستند که این موضوع نیز نیازمند مدیریت و بازاریابی است.

اولین دوره جشنواره استانی رستوران منتخب مردم با حضور بیش از ۵۰ رستوران، فست فود و کافی شاپ سرآمد و شرکت‌های برند صنایع غذایی و تجهیزات رستورانی در سالن پتروشیمی تبریز برگزار شد.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.