• چهارشنبه / ۱۰ فروردین ۱۳۹۰ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: tabriz-18078

/در گفتگو با نمایندگان و اعضای شورای شهر بررسی شد/

آرزوی قلبی مردم آذربایجان چیز دیگری است آسیایی شدن تراکتورسازی مهمتر از «اشتغال» نیست

آرزوی قلبی مردم آذربایجان چیز دیگری است
آسیایی شدن تراکتورسازی مهمتر از «اشتغال» نیست

هر فردی می تواند آرزوهای مختلفی داشته باشد. از رسیدن به یک موقعیت اقتصادی خاص گرفته تا موقعیت در رسیدن به هدفی که می تواند مادی و دنیوی نیز نباشد. اما در این میان «آرزوی قلبی»، آرزویی است که شخصی ترین و خصوصی ترین خواسته افراد را در بر می گیرد. آرزویی که شاید برای همیشه سر به مهر بماند و برای کسی بازگو نشود. بدیهی است که اگر این خواسته، آرزوی قلبی مردم یک سرزمین باشد؛ باید محوری ترین و اساسی ترین نیاز مردم آن سرزمین را تامین کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، استاندار آذربایجان شرقی در روزهاي نخستين سال جديد، هنگام بازديد از اردوي تيم فوتبال تراکتورسازي تبريز، در حالی از صعود تیم فوتبال تراکتورسازی به رقابت های جام باشگاه های آسیا به عنوان «آرزوی قلبی مردم آذربایجان» یاد می کند که به نظر نمی رسد توفیق یا عدم توفیق این تیم پرحاشیه  برای تمام مردم آذربایجان حائز اهمیت باشد.

علیرضابیگی بخش عمده ای از وقت کاری خود را صرف دیدار چهره به چهره با مردم شهرستان ها و روستاهای استان می کند. وقتی که گاه، ساعات پس از وقت اداری را نیز در برمی گیرد. به راستی، در این دیدارها چند درصد مردم، راهیابی تراکتورسازی به جام باشگاه های آسیا را «آرزوی قلبی خود» عنوان کرده اند؟

احمد علیرضابیگی بسیار بیشتر و بهتر از هر کسی بر مشکلات و نیازهای اساسی مردم استان واقف است. استاندار آذربایجان شرقی به خوبی می داند که آرزوی قلبی این مردم، آسیایی شدن تراکتورسازی نیست. موفقیت تراکتور،  بخش کوچکی از آرزوی  جوانان این شهر است.این امری است که سکوهای ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز نیز بر آن اذعان دارد.پرواضح است که دیگر سکوهای این ورزشگاه، شور و نشاط سابق سال گذشته را ندارد. هواداران جوان و دوآتشه ای که سال گذشته رنگ پیراهن این تیم را بر گونه خود سرخاب می کردند؛ حالا دیگر نتیجه نظرسنجی اخیر را لمس می کنند که طی آن، وضعیت معیشت و رفاه اقتصادی مردم شهرشان، از بین سی مرکز استان کشور، بیست و هفتم است.

آن چه می خوانید، آرزوی قلبی مردم آذربایجان از زبان تنی چند از نمایندگان استانی مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر است. آرزوی قلبی مردم آذربایجان چیست؟

 

نمي‌توانم از طرف همه مردم آذربايجان صحبت کنم

«اشتغال» را مهمترين آرزو و خواسته مردم مي‌دانم

پزشکیان، عضو کمسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی:

البته من نمی توانم از طرف همه مردم آذربایجان صحبت کنم. اما با توجه به تاکید رهبر انقلاب به شکوفائی اقتصادی، به نظر می رسد آرزوی عمومی مردم در این راستا قابل تحقق باشد. از میان شاخص های مختلف اقتصادی، من، بحث اشتغال را مهمترین آرزو و خواسته مردم می دانم. در سایه رسیدن به این امر است که می توان یک زندگی عزت مند داشت. شک نکنید که اگر امروز مسئله اشتغال در جامعه حل و فصل شود، سایر نیازهای آرزوها و خواسته های مردم نیز تامین می شود.

 

تلاش براي رساندن جامعه به يک رفاه اقتصادي و اجتماعي، مي‌تواند آرزوهاي ديگر را هم تامين کند  

 

مجید نصیرپور، نماینده شهرستان سراب در مجلس شورای اسلامی:

با توجه به تعدد نیازهای مختلف جامعه امروز، گفتن یک خواسته و آرزو، سخت است. اما با توجه به نامگذاری امسال به نام  سال جهاد اقتصادی، به نظرم تلاش برای رساندن جامعه به یک رفاه اقتصادی و اجتماعی، می تواند آرزوهای دیگر را هم تامین کند. البته همان طور که رهبر انقلاب نیز اشاره داشتند، نباید از سایر مقولات غافل شویم. در اواخر امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم که مشارکت و برگزاری پرشکوه این انتخاب مهم با تنوع دیدگاه های مختلف، نیز می تواند پشتوانه خوبی برای آینده باشد.

 

در قلب مردم نيستم که بدانم آرزوي قلبي‌شان چيست!

آرزوي قلبي مردم را "اشتغال"، "ازدواج" و "مسکن" مي‌دانم

 

ضیاءالله اعزازی ملکی نماینده بناب و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

من آرزوی قلبی مردم را در سه مقوله می دانم: اشتغال، ازدواج، مسکن... البته ما در قلب مردم نیستیم که بدانیم آرزوی قلبی شان چیست. اما به هر حال به نظر می رسد باتوجه به درایت رهبر انقلاب، ایشان قطعاً بیشترین شناخت را از نیاز اساسی و اصلی مردم داشته و بر همین اساس تلاش و جهاد  بیشتر برای شکوفایی اقتصادی جامعه را محور فعالیت ها و برنامه های امسال قرار داده اند.

 

از طرف همه مردم نمي‌شود سخن گفت

ايجاد فرصتهاي شغلي مناسب، خواسته اساسي مردم است

 

شکور اکبرنژاد، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی:

البته از طرف همه مردم نمی شود، سخن گفت. اما مسئله ای به نظر می رسد دغدغه عمومی مردم باشد؛ اشتغال جوانان است. امروز در هر خانه ای حداقل یک جوان هست که با مشکل ازدواج روبرو است. اشتغال نیاز جدی و اساسی سایر حوزه های اجتماعی و اقتصادی از قبیل ازدواج و مسکن را تامین می کند. بنابراین ایجاد فرصت های شغلی مناسب خواسته اساسی مردم است.

 

آرزوي هر فردي در هر برهه‌اي از غيبت، فرج آقا امام زمان(عج) است

 

جعفر مدبر، سخنگوی شورای شهر تبریز:

مردم هموراه به دنبال زیبایی هایی از قبیل عدالت، رفاه، توسعه و پیشرفت هستند. همه این زیبایی ها وقتی محقق می شوند که شاهد ظهور امام عصر (عج) باشیم. ظهور ایشان آغاز دیگری بر حیات انسان است. بنابراین، آرزوی هر فردی در هر برهه ای از غیبت، فرج آقا امام زمان است.

 

رسيدن به يک نقطه ايده‌آل اقتصادي، مي‌تواند آرزوي قلبي همه مردم باشد

 

شهرام دبیری، رئیس شورای شهر تبریز:

امسال سال جهاد اقتصادی است بنابراین رسیدن به یک نقطه ایده آل اقتصادی آرزوی قلبی همه مردم می تواند باشد. باید سعی کنیم در سالی که با محوریت شکوفایی اقتصادی در نظر گرفته است این مهم را تامین کنیم و  در این راه به خودکفائی لازم برسیم.

«راستي آرزوي قلبي شما مخاطب عزيز چيست؟!»

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha