• دوشنبه / ۵ تیر ۱۳۹۱ / ۰۹:۰۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: tabriz-25147

همزمان با هفته ی قوه ی قضائیه؛

کانون اصلاح و تربیت موقت در تبریز افتتاح شد

کانون اصلاح و تربیت موقت در تبریز افتتاح شد

همزمان با هفته ی قوه ی قضائیه، کانون موقت اصلاح و تربیت و بازداشتگاه موقت زندان تبریز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجانشرقی، رئیس کل دادگستری استان در حاشیه ی این مراسم با اشاره به ضرورت وجود کانونهای اصلاح و تربیت کودکان و نوجوانان در کنار زندان تبریز گفت: کانون موقت اصلاح و تربیت استان متناسب با تعداد متهمین و محکومین زیر 18 سال محبوس در استان، ساخته شده است.

حجت الاسلام پورشریفی یادآور شد: قوه ی قضائیه سعی دارد، با توجه به سن و سال پایین محبوسین در کانونها، برنامه های فکری و معنوی را جهت ارتقای فرهنگی آنها به اجرا درآورد، تا دیگر بار در منجلاب بزهکاری گرفتار نشوند.

وی در خصوص افتتاح بازداشتگاه موقت زندان تبریز نیز با بیان اینکه بیشترین مدت زمان نگهداری مجرمین در بازداشتگاهها حدود یک ماه است گفت:این بازداشتگاه با ظرفیت 20 نفر ساخته شده است و از محل کمکهای مردمی ساخته شده است.

سرپرست اداره ی کل زندانهای استان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه تاکنون کانون مجزای اصلاح و تربیت نوجوانان در استان وجود نداشت، گفت:متاسفانه مجرمین زیر 18سال، در مدخل زندان تبریز نگهداری می شدند که این امر تبعات منفی زیادی در بر داشت.

محمدی یاری از این کانون بعنوان کانون موقت اصلاح و تربیت نوجوانان یاد کرد و افزود: پروژه ی اصلی کانون اصلاح و تربیت از سال 79 در منطقه باسمنج آغاز شده است و امید است تا پایان سال 92، عملیات اجرایی آن پایان پذیرفته و آماده ی بهره برداری شود.

وی با تاکید بر اینکه نگهداری کودکان و نوجوانان بزهکار در زندان تبریز مغایر با اهداف سازمان است گفت:ساختمان فعلی با هدف جداسازی کودکان و نوجوانان بازداشت شده از مجرمین اصلی و با کمک نهادهای دولتی و کمکهای مردمی ساخته شده است.

به گفته ی اداره ی کل زندانهای استان فضای باز و مسقف کانون اصلاح و تربیت کودکان و نوجوانان در مدخل زندان تبریز 351 متر بود که با ساخت کانون اصلاح و تربیت موقت با ظرفیت 50 نفر، این فضا به 677 متر افزایش یافته است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha