• شنبه / ۲ دی ۱۳۹۱ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: tabriz-29142

همزمان با هفته پژوهش انجام شد؛

تجلیل از پروفسور دکتر" مهری باقری" چهره ماندگار کشور

تجلیل از پروفسور دکتر" مهری باقری" چهره ماندگار کشور

به همت ستاد بزرگداشت هفته پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر از پروفسور دکتر “مهری باقری”  عضو هیأت علمی تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر به عنوان نخبه برگزیده تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجا شرقی، در مراسم گرامیداشت این استاد برتر، امام جمعه اهر به نمایندگی از شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اهداء لوح سپاس از این بانوی فرهیخته کشور مراتب قدردانی را به عمل آورد.

بر این اساس دکتر مهري باقري متولد سال 1324 داراي مدرک دکتري و تحصيلات وي در زمينه هاي زبان و ادبيات فارسي، زبانشناسي و زبان هاي باستاني (اديان و عرفان) بوده و با درجه استاد پايه 30 از دانشگاه تبريز بازنشسته شده است که در اين مدت علاوه بر31 سال تدريس در دانشگاه تبريز، 2 سال سابقه تدريس در دانشگاه بارسلون را داشته و تاسيس چندين رشته تحصيلي جديد در دوره هاي کارشناسي ارشد در ايران و راه اندازي کرسي ايران شناسي و زبان فارسي در دانشگاه بارسلون از سوابق آموزشي وي به شمار مي آيد.
وی در کارنامه خود سمت های اجرایی از جمله: مدير گروه فرهنگ و زبان هاي باستان دانشگاه تبريز، رياست کتابخانه دانشکده هاي ادبيات فارسي و زبان هاي خارجي و علوم انساني و اجتماعي در دانشگاه تبريز، مدير گروه هاي آموزشي رشته هاي سه گانه ايرانشناسي در بنياد ايران شناسي، عضويت در هيات مميزه دانشگاه پيام نور تهران و همچنين عضويت در هيات امناي بنياد ايران شناسی را دارد.

تاليف 10 عنوان کتاب، ارائه30 مقاله در مجامع بين المللي، 9 مقاله چاپ شده در مجلاتISI ، يک مقاله چاپ شده به زبان اسپانيولي، 36 مقاله در مجلات فارسي، 17 مقاله در مجامع علمي و کنگره هاي داخل کشور، اجراي 2 طرح پژوهش، عضويت در شوراي بين المللي پذيرش اعضاي جهاني تحقيقات فولکلريک در دانشگاه هلسينکي از سال 1379 تاکنون، عضويت در هيئت تحريريه مجله فولکلور ميسور- هندوستان از سال 1375، عضويت در هيئت مشاوران بين المللي مجله فولکلور منچستر انگلستان از سال1379، عضو پيوسته انجمن فولکلور در آکادمي علوم و ادبيات فنلاند از سال 1378، پژوهشگر برجسته دانشگاه تبريز در سال1369، پژوهشگر نمونه دانشگاه تبريز در سال1380، انتخاب به عنوان نخستين بانوي برگزيده در نخستين همايش چهره هاي ماندگار کشور در سال1380، استاد نمونه کشوري در سال1385، نخبه برگزيده کشوري در سال1386 و برگزيده انجمن آثار و مفاخر فرهنگي در سال1387 از جمله فعاليت هاي پژوهشي دکتر مهري باقري مي باشد.

دکتر مهري باقري هم اکنون عضو هيئت علمي استاد تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامي واحد اهر بوده و رشته هاي مقطع کارشناسي ارشد زبان شناسي همگاني در واحد اهر مديون اين استاد مي باشد.

اين گزارش حاکي است دانشگاه آزاد اسلامي واحد اهر با 36 رشته در مقطع کارشناسي ارشد با درجه سازماني بسيار بزرگ الف از واحدهاي مطرح دانشگاه آزاد اسلامي استان آذربايجان شرقي مي باشد که هم اکنون با 136 رشته در مقاطع کارشناسي ارشد، کارشناسي و کارداني با بيش از یازده هزار دانشجو از خدمات علمي بالغ بر دويست و بیست  نفر هيئت علمي تمام وقت و قريب به چهارصد و پنجاه نفر استاد مدعو در شمال شرق استان آذربايجان شرقي در شهرستان اهر فعاليت دارد.

دانشگاه آزاد اسلامي واحد اهر از واحدهاي فعال دانشگاهي استان مي باشد که رتبه اول ايجاد رشته هاي تحصيلات تکميلي را بعد از مرکز استان در بين واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي استان به خود اختصاص داده است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha