• سه‌شنبه / ۶ آبان ۱۳۹۳ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: tabriz-52221

استاد دانشگاه:

تولید 7 درصد کل CO2 دنیا توسط کارخانه های سیمان/ روسازی های بتنی 100 درصد قابل بازیافت است

Concrete pavements 3

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی عمران در دانشگاه صنعتی امیر کبیر با تاکید بر رعایت مولفه های زیست محیطی در روسازی راه ها گفت: روسازی های بتنی از قابلیت بازیافت 100 درصدی برخوردار است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، " علی اکبر رمضانیان پور" در همایش بتن و جاده سازی که به همت کارخانجات سیمان صوفیان برگزار شد، اظهار کرد: کاهش استفاده از مصالح طبیعی، کاهش هزینه های حمل و نقل، حذف لایه زیرسازی و عدم تغییر شکل سطح صلب روسازی های بتنی در بارگذاری وسیله نقلیه از جمله موارد قابل توجه زیست محیطی روسازی های بتنی است.

 

وی گفت: طبق بررسی های صورت گرفته هزینه های استفاده از بتن در راه ها به مراتب کمتر از آسفالت است به طوری که هزینه های ساخت بتنی در راه های فرعی 28 درصد و در برزگراه ها 15 درصد کمتر از آسفالت است.

 

وی ادامه داد: هزینه های نگهداری آسفالت بسیار بیشتر از بتنی است و اگر هزینه های چرخه عمر را نیز در این هزینه ها لحاظ کنیم شاهد تفاوت محسوس خواهیم بود.

 

 تولید هفت درصد کل CO2 دنیا توسط کارخانه های سیمان

 

وی گفت: هفت درصد کل دی اکسید کربن دنیا توسط کارخانه های سیمان تولید می شود و ضروری است به سمت مواد جایگزین سیمان حرکت کنیم.

 

رمضانیان پور با اشاره به انواع متداول روسازی های بتنی گفت: روسازی های بتنی شامل انواع مختلفی از جمله معمولی، غلتکی، الیافی و متخلخل است و باید دقت شود که انواع مختلف روسازی های بتنی باید در جای مناسب خود مورد استفاده قرار گیرد .

 

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر شاهد هستیم که روسازی های غلتکی در مواردی که نباید استفاده شوند به کار گرفته می شوند و این نوع عملکرد آبروی روسازی بتنی را خواهد برد.

 

رمضانیان پور با اشاره به اجرای موفق روسازی بتنی باند پرواز فرودگاه تبریز گفت: این باند با عمر مفید اولیه 20 سال از لحاظ پایداری سازه ای ساخته شده است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.