• شنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۳ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: tabriz-52341
  • خبرنگار : 50015

حاجی زاده خبر داد:

تجهیز ایستگاه های مسیر سامانه اتوبوس های تندرو (بی آر تی) به امکانات رفاهی

b15026

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز از تجهیز ایستگاه های مسیر سامانه اتوبوس های تندرو (بی آر تی) به امکانات رفاهی خبر داد.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، سعید حاجی زاده اظهار کرد: در چارچوب طرح نوسازی ایستگاه های بی آرتی تبریز، به خاطر اینکه تاکنون برنامه حضور منظم و متوالی اتوبوس ها در ایستگاهها بصورت مطلوب محقق نشده و برای تامین مطالبات به حق و رفاه حال بیشتر شهروندان، صندلی هایی در ایستگاه های بی آر تی نصب می شود.

 

وی افزود: به دنبال پیگیری های شورای اسلامی شهر از شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه، نصب صندلی از ایستگاه های سمت میدان راه آهن شروع شده و به تدریج تمام ایستگاه های مسیر بی آر تی به صندلی تجهیز خواهد شد.

 

به گفته حاجی زاده، در فاز نخست، نصب صندلی در تعداد 20 ایستگاه بی آر تی به اتمام رسیده و در 20 ایستگاه دیگر در قالب اجرای فاز دوم این پروژه در دست اجراست ضمن اینکه طی فاز سوم، همزمان با عملیات نوسازی ایستگاه های باقیمانده، صندلی در آنها نیز نصب خواهد شد.

 

 سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: در مجموع 64 ایستگاه اتوبوس در مسیر سامانه اتوبوس های تندرو تبریز وجود دارد که همه این ایستگاه ها طی یک برنامه معین به صندلی تجهیز می شود.

 

وی همچنین از اجرای طرحی موسوم به «لایت باکس» در ایستگاه های بی آر تی تبریز به منظور محافظت ایستگاه ها از باد، برف و باران خبر داد و گفت: نمونه ای از این کار که بصورت عایق صوتی هم کاربرد دارد، در محل ایستگاه اشکان در خیابان راه آهن در دست اجراست و پس از تائید نهایی در تمام ایستگاه های مسیر بی آر تی اجرا خواهد شد.

 

این عضو هیات رئیسه شورای اسلامی کلانشهر تبریز اضافه کرد: همزمان با تجهیز ایستگاه های بی آر تی به امکانات رفاهی، بتن ریزی رویه جاده این محور با بهره گیری از تکنولوژی بتن غلتکی اجرا می شود که در این صورت مشکلاتی نظیر جمع شدگی آسفالت یا ایجاد ناهمواری های مسیر بی آر تی به کلی مرتفع خواهد شد.

 

حاجی زاده، بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی در کلانشهر تبریز را سیاست اصولی شورای اسلامی این شهر خواند و گفت: مدیریت شهری تبریز علاوه بر اهتمام در افزایش اتوبوس های نو و نیز بازسازی اتوبوس های فرسوده فعال در ناوگان اتوبوسرانی تبریز که اقداماتی کوتاه مدت قلمداد می شوند، توسعه حمل و نقل ترکیبی را نیز مد نظر دارد.

 

وی ادامه داد: در همین راستا تبدیل خط چهارم مترو از حالت زیرزمینی به روی زمین که همان مونوریل است، در دستور کار قرار است و این طرح از میدان آذربایجان در مسیر کمربندی و تا یوسف آباد توسط چینی ها اجرا خواهد شد.

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر با بیان اینکه تراموا دیگر وسیله حمل و نقل ترکیبی به شمار می رود، گفت: در حال حاضر مسیر چایکنار تبریز به عنوان مسیری برای اجرای تراموا در نظر گرفته شده است.

 

حاجی زاده به قابلیت های قطار شهری در کاهش ترافیک شهر نیز اشاره کرد و افزود: با موافقت معاون نظارت راهبردی رئیس جمهوری در اختصاص سه رام قطار دیگر به سازمان متروی تبریز، در جریان سفر اخیر به این کلانشهر امید می رود قبل از پایان سال، فاز نخست خط یک مترو تبریز به بهره برداری کامل برسد.

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.