• دوشنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۸۹ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: tabriz-5246

/ایسنا پیگیری می کند/

گزارش تصویری از انزوای یک بنیاد فرهنگی؛ رکود بنیاد ایران شناسی شعبه آذربایجان شرقی

گزارش تصویری از انزوای یک بنیاد فرهنگی؛
رکود بنیاد ایران شناسی شعبه آذربایجان شرقی

بنیاد ایران شناسی شعبه آذربایجان شرقی را می شناسید؟ از وجود این بنیاد اطلاع دارید؟ اهداف آن را می دانید؟ می دانید محل این بنیاد کجاست؟

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، بنیاد ایران‌شناسی مؤسسه‌ای علمی و پژوهشی است که در سال ۱۳۷۶ و زیر نظر نهاد ریاست جمهوری، تاسیس شد. این بنیاد هم اکنون در تهران و دوازده استان دیگر دارای شعبه هایی است که اهداف آن را پیگیری می کند.

به استناد ماده 3 اساسنامه، در حوزه فعالیت استانی، وجود زمينه هاي تحقيقاتي با ارزش در مناطق، توجه به علاقه روزافزون اهالي استان ها به تاريخ، فرهنگ و هنر منطقه، جلوگيري از هدر رفتن منابع مالي ناشي از انجام كارهاي موازي و پراكنده، استفاده بهينه از فرصتهاي تحقيقاتي و مطالعاتي، محور اهداف فعالیت استانی شعب بنیاد ایران شناسی محسوب می شود.

اهدافی که به نظر نمی رسد در طول مدیریت دوازده ساله این بنیاد در استان آذربایجان شرقی محقق شده باشد. این بنیاد هم اکنون علی رغم در اختیار داشتن ظرفیت مساعد و کم نظیر فرهنگی یکی از راکدترین مجموعه های فرهنگی استان را تشکیل می دهد. کمتر فردی از اصحاب فرهیخته هنر و فرهنگ هست که از حتی از وجود این بنیاد آگاه باشد. هیچ اخباری از فعالیت و نحوه تعامل این بنیاد با سایر نهادها و دستگاه های فرهنگی استان منتشر نمی شود. عمده فعالیت این بنیاد در حد ارائه تعداد محدودی اثر پژوهشی در سال است. جلسات هفتگی «بررسی شعر و اندیشه سعدی در بوستان» که با شرکت تعداد انگشت شماری از جوانان علاقه مند تشکیل می شد؛ از آخرین برنامه های این بنیاد بوده که چندی پیش به دلایل نامعلوم از برگزاری آن جلوگیری شده است.

تلاش ایسنا برای گفتگو با «محمود رنجبرفخری»، سرپرست بنیاد ایران شناسی استان آذربایجان شرقی، علی رغم تعیین وقت قبلی مصاحبه نیز بی ثمر ماند.

آن چه در ذیل می بینید گزارش تصویری ایسنا از محل این بنیاد واقع در خيابان تقه‌الاسلام تبریز است. محیطی مساعد و زیبا برای فعالیت های تحقیقی و پژوهشی که مدت هاست در رکود و انزوا به سر می برد.

 

                           

 

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha