• سه‌شنبه / ۶ آبان ۱۳۹۳ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: yazd-36273
  • خبرنگار : 50214

توصیه‎‎های مدیر گروه سلامت روانی استان یزد:

*افراد در مقابل ناملايمات زندگي تاب‏‏آور باشند *تغذیه نامناسب و دخانیات مخل سلامت روان هستند

chaaghi16_1822

مدیر گروه سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، افزايش خودآگاهی هیجانی، مدیریت هیجانات، قابلیت ارتجاعی و تاب‏‏آوری را از جمله راهكارهاي ارتقاء سلامت روان دانست.

دکتر "محمدهادی فرحزادی" در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، با اشاره به عوامل بروز اختلال در سلامت روانی افراد جامعه، تصريح كرد: اضطراب و افسردگی، تغذیه نامناسب، مصرف دخانیات، استرس و ناراحتی ناشی از مرگ عزیزان و احساس تنهایی ناشی از آن و بیماری‏‏های جسمانی از جمله عواملي است كه در سلامت روان ايجاد اختلال مي‏‏کنند.

وي در ادامه وجود اختلالات خلقی و عاطفی شامل پرخاشگری، اضطراب، افسردگی، کج‏‏خلقی، اختلال در خواب  و اختلال شخصیتی و ناسازگاری همچون اختلال هویتی، عملکردی، ضداجتماعی بودن و پناه بردن به مواد مخدر را از نتايج نداشتن سلامت رواني در افراد جامعه دانست.

فرحزادی عنوان كرد: اختلالات روان گسیختی حاد مثل داشتن شخصیتی اجتماع گریز و بی‌کفایتی همراه با نشانه‌های بزرگ منشی یا سوء ظن شدید از ديگر نتايج عدم داشتن سلامت روان در افراد است.

وی در ادامه با اشاره به روش‏‏هاي بهبود و ارتقای وضعیت روحی و روانی، توصيه كرد: به منظور ارتقای سلامت روان فرد بايد هدفمند باشد و اين به آن معناست كه فرد واجد مفهوم روشنی از آرمان‌های زندگی باشد و از این رو تمام نیرو و خلاقیتش را برای دستیابی به این اهداف هدایت کند.

وي در ادامه با تاكيد بر اين كه افراد بايد به خود اعتماد داشته باشند، عنوان کرد: برای اين منظور باید مشکلات را پدیده‌ای مقطعی انگاشت که حل شدنی هستند تا خدشه‌ای به روحیه فرد وارد نشود.

اين كارشناس مسئول، خودآگاهی هیجانی و مدیریت هیجانات را از ديگر روش‏‏هايي ذكر كرد كه به منظور ارتقای سلامت رون بايد به كار برد و افزود: قابلیت ارتجاعی و تاب‏‏آوری از ديگر روش‎‎هاست به عبارتی فرد بايد قابليت بازگشت به وضعیت عادی و طبیعی پس از مواجهه با ناملایمات روزگار، تغییرات و استرس‌ها را با حداقل درد و رنج پشت سر بگذارد.

مدیر گروه سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در ادامه آگاه بودن از ضعف‌های خود، لذت بردن از فعالیت‌ها و سرگرمی‌ها و همچنين يادگيري مهارت‌های جدید یاد را از ديگر روش‎‎هاي ارتقای سلامت روان عنوان كرد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.