• شنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: zanjan-47595

به دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان اعطا شد؛

عنوان مرکز ممتاز منطقه توسط انجمن ریاضی اروپا

 

عنوان مرکز ممتاز منطقه توسط انجمن ریاضی اروپا به دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم‌پایه زنجان اعطا شد.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان، انجمن ریاضی اروپا در جهت تسهیل ادامه تحصیل جوانان کشورهای در حال توسعه در دوره‌های کارشناسی‌ارشد و دکتری ریاضی در کشوری نزدیک به کشور خودشان، در هر منطقه یکی از دانشگاه‌های دارای دانشکده ریاضی با امکانات، توانایی‌ها و زیرساخت مناسب را انتخاب و با عنوانEmerging Regional Center of Excellence معرفی می‌کند.

 

این انجمن به کشورهای منطقه توصیه می‌کند دانشجویان خود را برای ادامه تحصیل در رشته ریاضی به دانشگاه معرفی شده اعزام کنند و از طرف دیگر از همکاری‌های علمی دانشگاه معرفی شده با دانشگاه‌های اروپایی در جهت رفت و آمد دانشجویان و اساتید و برگزاری همایش‌ها و اجرای پروژه‌های مشترک دوره‌های کارشناسی‌ارشد و دکتری ریاضی حمایت می‌کند.

 

به علاوه اعضای کمیته کشورهای در حال توسعه انجمن ریاضی اروپا فعالیت‌ها و ارتباطات خود در منطقه را از طریق دانشگاه معرفی شده انجام خواهند داد. انجمن ریاضی اروپا در سال 2014 دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان را به عنوان مرکز ممتاز منطقه‌ای معرفی کرده است.

 

پرفسور "مارتا سانزسوله" رییس انجمن ریاضی اروپا طی نامه‌ای با اعلام این تصمیم، به مسئولان دانشگاه تحصیلات تکمیلی تبریک گفته و آرزوی همکاری پرثمری را با این دانشگاه کرده است. این در حالی است که مراکزی همچون موسسه مطالعات پیشرفته در ریاضیات ویتنام، مدرسه ریاضی عبدالسلام پاکستان و مرکز تحقیقات ریاضی مکزیک، تاکنون به عنوان فوق دست یافته‌اند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha