• دوشنبه / ۲۶ آبان ۱۳۹۳ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: zanjan-50846

اهتمام به مقوله بازاریابی در شرایط اقتصاد مقاومتی

 

دبیر کمیسیون تجارت خارجی اتاق بازرگانی زنجان گفت: در شرایط اقتصاد مقاومتی توجه به مقوله بازاریابی بسیار حايز اهمیت است، زیرا با کسب اطلاع از نقاط ضعف و قوت واحدهای تولیدی و بازارهای هدف، محصولات با کیفیت و با رضایت‌پذیری بالا می‌توان ارایه کرد.

 

"محمدرضا عزیزیان" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: تولید و فروش دو مولفه مهم در عرصه صنعت به ویژه در بخش صنایع بزرگ هستند که باید به صورت مجزا به آن‌ها پرداخته شود.

 

وی افزود: برای بررسی لزوم جداسازی دو بخش تولید و فروش در ابتدا لازم است با مفهوم بازاریابی آشنا شویم که درقالب آن می‌توانیم برای این پرسش جواب منطقی ارایه کنیم.

 

عزیزیان تصریح کرد: بازاریابی در واقع مطالعه و بررسی و تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن‌ها جهت اخذ تصمیمات مقتضی است و در واقع بازاریابی یعنی همگراسازی همه فعالیت‌های شرکت در مسیر فروش بیشتر و در واقع ما در بازاریابی مبادرت به تشخیص نیاز بازار و جا انداختن محصول در بازار جدید و جایگزین می‌کنیم.

 

این فعال عرصه صنعت تاکید کرد: انسان‌ها تقریباً دارای خواسته‌های نامحدود هستند، اما در برابر منابع محدود قرار دارند، از این رو کالاهایی را برای مصرف انتخاب می‌کنند که در ازای وجوه پرداختی، حداکثر رضایت را برای‌شان فراهم آورد و در واقع هنر بازاریاب و بخش فروش شناسایی این نیازها و برآورده کردن آن‌ها از طریق هماهنگی با بخش تولید است.

 

عزیزیان با بیان اینکه یک تولیدکننده معمولاً با توجه به امکانات و پتانسیل‌های موجود خود مبادرت به تولید می‌کند، گفت: بازاریاب‌ها با توجه به شناخت نیازها و تقاضای بازار به یک تولید کننده اعلام می‌کنند که شرایط ورود به بازار را با امکانات فعلی دارد و یا جهت ارتقاء کیفیت و تطابق قیمت محصولات و خدمات نیاز به سرمایه‌گذاری‌های بیشتر و یا استفاده از تکنولوژی جدید و یا ادغام با شرکت‌های بزرگ در قالب فرانشیز است، از این رو در دنیای امروزی لزوم تفکیک بخش تولید و فروش و نگاه تخصصی به هر یک از حوزه‌ها امری اجتناب‌پذیر است.

 

دبیر کمیسیون تجارت خارجی اتاق بازرگانی زنجان، خاطرنشان کرد: در شرایط اقتصاد مقاومتی توجه به مقوله بازاریابی بسیارحايز اهمیت است، به گونه‌ای که بازاریابان حرفه‌ای می‌توانند با کسب اطلاع از نقاط ضعف و قوت واحدهای تولیدی و بازارهای هدف و ارایه اطلاعات درست به بخش تولید، باعث ایجاد توازن بین نیاز مشتریان و کالا و خدمات ارایه شده شوند و به مرور با هموارسازی و حذف نقاط ضعف واحدهای تولیدی، محصولات با کیفیت و با رضایت‌پذیری بالا ارایه کنند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.