مدیرکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان زنجان با یادآوری اینکه امروز با خلاءهای زیادی در حوزه تولید، عرضه و فروش صنایعدستی مواجه هستیم، گفت: شناسایی نیازهای بازار هدف، اولویت امروز صنایعدستی است.
یحیی رحمتی در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، منطقه زنجان، با تاکید
بر اینکه صنایعدستی در عصر حاضر، شناسنامه روزگار ما نیست، اظهار کرد: آثار صنایعدستی
تولید شده در عصر ما شناسنامه زمانه ما نیست و تطبیقی با نیازهای این دوره ندارد؛ چراکه
فکر میکنیم این تطبیق جور و جفا به تولیدات گذشته است.
وی، توسعه طراحی در صنایعدستی را یکی از راههای برونرفت از
وضعیت فعلی صنایعدستی عنوان کرد و تصریح کرد: یکی از راههای برونرفت از وضعیت فعلی
صنایعدستی، توسعه طراحی در صنایعدستی است که بتواند علاوه بر حفظ اصالت هنری و تاریخی
این محصولات، توسعه بازار را نیز در پی داشته باشد.
این مسئول در ادامه، بستهبندی را یکی از خلاءهای حوزه صنایعدستی
دانست و یادآور شد: بستهبندی تا ۵۰ درصد ارزشافزوده برای کالای صنایعدستی در پی
دارد، خود یک محصول صنایعدستی محسوب میشود که تا ۲۰ درصد هزینه تمام شده محصول برای
آن هزینه کرد و در ازای هر پنچ شغل صنایعدستی یک شغل ایجاد میکند.
مدیرکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان زنجان با بیان
این مطلب که حوزه صنایعدستی ارزانترین محل ایجاد اشتغال است، خاطرنشان کرد: هزینه
ایجاد شغل در حوزه صنایعدستی بین ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است.
نظرات