• یکشنبه / ۱۰ تیر ۱۳۹۷ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: zanjan-86707
  • خبرنگار : 50162

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان خبر داد:

تشدید کنترل نامحسوس ناوگان حمل و نقل مسافر طی تابستان

تشدید کنترل نامحسوس ناوگان حمل و نقل مسافر طی تابستان


معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از تشدید کنترل نامحسوس جاده‌ای ناوگان حمل و نقل مسافر در فصل تابستان خبر داد.


به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، علی مدقالچی در جمع خبرنگاران با بیان این‌که نظارت گشت‌های محسوس و نامحسوس بر ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر استان در راستای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان طی ایام تابستان تشدید می‌شود، اظهار کرد: هدف مجموعه حمل و نقل جاده‌ای، بهبود خدمات کیفیت در بخش حمل و نقل عمومی است. از این‌رو، مدیران فنی شرکت‌های حمل و نقل مسافر و رانندگان موظف هستند که قبل از سفر، آماده به کاربودن تجهیزات ایمنی ناوگان را بررسی کنند.


این مسئول با بیان این‌که اداره کل در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این زمینه به شدت با شرکت خاطی برخورد خواهد کرد، ادامه داد: 37 شرکت حمل و نقل مسافربری داخلی در استان زنجان فعال است و 859 دستگاه انواع وسیله نقلیه عمومی برون‌شهری از قبیل ناوگان اتوبوسی ویژه، VIP و ناوگان سواری کرایه و مینی‌بوسی در بخش حمل و نقل مسافر استان فعالیت دارد و آماده ارائه خدمات مطلوب به مسافران تابستانی در مقاصد مختلف درون و برون‌استانی است.


وی با تاکید بر این‌که هیچ‌گونه کمبودی در این خصوص احساس نمی‌شود، تصریح کرد: جلسات هماهنگی با مجتمع‌های خدماتی رفاهی که در محورهای استان قرار دارد، برگزار می‌شود و به‌ صورت دوره‌ای از آن‌ها همراه با دیگر دستگاه‌های نظارتی با اولویت سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها بازدید می‌شود. همچنین نظارت بر مراکز معاینه فنی ناوگان سنگین، ایمنی ناوگان و آموزش رانندگان و متصدیان شرکت‌های حمل ‌و نقل برای کاهش تلفات جاده‌ای و تصادفات در دستور کار قرار دارد .

 

مدقالچی یادآور شد: توجه به ضرورت توقف وسایل نقلیه عمومی بین‌ شهری در جایگاه‌های مناسب بین‌راهی، همچنین حفظ حرمت مسافران حین سفر و ارائه خدمات مطلوب در داخل اتوبوس‌ها از مهم‌ترین وظایف فعالان حوزه حمل و نقل مسافری استان زنجان است. علاوه بر این همه شرکت‌های حمل و نقل مسافربری استان به‌ ویژه شرکت‌های اتوبوسرانی، زمان حرکت سرویس‌ها را به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که مسافران فرصت اقامه نماز را داشته باشند .


به گزارش ایسنا، در راستای صیانت از حقوق شهروندی و تکریم مسافران، سامانه پيام كوتاه 3000143 آماده دريافت هرگونه شكايات، انتقادات و پيشنهادات مسافران از نحوه ارائه خدمات بخش مسافری جاده‌ای است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.