• یکشنبه / ۲۴ تیر ۱۳۹۷ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: zanjan-87054

یک مسئول در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان:

میز خدمت دستگاه‌های اجرایی در خدمت راحتی شهروندان است

میز خدمت دستگاه‌های اجرایی در خدمت راحتی شهروندان است


معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان اظهار کرد: ساده شدن کارها و راحتی شهروندان، از اهداف میز خدمت ادارات است.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، هاشم محمدلو در نشست خبری با اشاره به استقرار میز خدمات در دستگاه‌های اجرایی، اظهار کرد: میز خدمات یک ابزار ساختاری در جهت توسعه دولت الکترونیک است که جزو برنامه‌های اصلی و پیگیری مستمر دولت دوازدهم است.

 

وی ادامه داد: این میز در ادارات به صورت حضوری و الکترونیکی ارائه می‌شود که الکترونیکی شدن این خدمات از اهداف این دولت است که با توجه به رجوع زیاد شهروندان به ادارات برای دریافت خدمات و شفاف‌سازی، وظایف ادارات و فعالیت‌ها وجود این میز خدمات لازم است.

 

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان اظهار کرد: در زمان حاضر و با توجه به نارضایتی مردم از سیستم پاسخ‌گویی ادارات، میز خدمت به عنوان یک پایه و اصل در ادارات شناخته می‌شود.

 

محمدلو افزود: برای اینکه ساختار میز خدمت در ادارات فراهم شود دولت یک فرصت شش ماهه به دستگاه‌ها داد تا میز خدمت در ادارات فراهم شود.

 

وی افزود: میز خدمات باید در راحت‌ترین قسمت اداره و در یک فضای آبرومند واقع شود و متصدی این میز باید فردی کوشا، آگاه و دارای سعه‌صدر باشد تا بتواند با پاسخ‌گویی مناسب، رضایت رجوع‌کنندگان را فراهم کند و میزان نارضایتی را به حداقل برساند.

 

این مسئول با اشاره به اینکه با راه‌اندازی میز خدمات الکترونیکی، سرگردانی مراجعه‌کنندگان به حداقل خواهد رسید، گفت: این موضوع موجب می‌شود تا میزان رفت و آمدها و تلف شدن وقت مراجعه‌کنندگان به حداقل برسد. همچنین ارائه خدمت از طریق الکترونیکی در قالب سامانه‌هایی، موجب کاهش هزینه در ادارات و یکسان‌سازی سیستم نرم‌افزاری سامانه‌های ارائه‌دهنده خدمات خواهد شد.

 

محمدلو خاطرنشان کرد: ساده شدن کارها، راحتی شهروندان در ارائه درخواست در کمترین زمان و بدون معطلی از اهداف میز خدمت است.

 

در ادامه این نشست، کارشناس تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه روند کار ادارات در خصوص میز خدمات در ماه‌های زوج و در مقاطع دوماهه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، گفت: در دوره اول ارزیابی دستگاه‌ها 43 دستگاه اجرایی استان زنجان که اولویت بالاتری نسبت به دیگر دستگاه‌ها بودند به صورت حضوری مورد ارزیابی قرار گرفتند.

 

کمال کیانی افزود: در این 43 دستگاه اجرایی بالغ بر 800 خدمت قابل ارائه به مردم مورد بررسی قرار گرفت و از این میزان خدمات مشاهده شد که 50 درصد این خدمات در قالب میز خدمت حضوری و 35 درصد آن‌ها در قالب خدمات الکترونیکی و 15 درصد آن غیرقابل ارائه در میز خدمات بود که انتظار این است که میزان 35 درصد خدمات الکترونیکی را افزایش بدهیم.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.