• سه‌شنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۷ / ۱۶:۳۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: zanjan-89556
  • خبرنگار : 50163

یک مسئول در آموزش و پرورش شهرستان طارم:

ترویج کتاب و کتابخوانی، زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی است

کتابخانه


معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش گفت: ترویج کتاب و کتابخوانی موجب توسعه فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.


به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، عبادالله عبادی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب و کتابخوانی در دبستان شهید دستیاری چورزق، عنوان کرد: با خواندن کتاب می‌توان بسیاری از آداب و رسوم و هنجارهای اجتماعی را به افراد انتقال داد که همین مسئله موجب افزایش سطح فرهنگ و اجتماعی شدن افراد می‌شود.


وی به اهمیت کتاب و کتابخوانی از منظر اسلام، آیات و روایات و شعرای ایران زمین اشاره کرد و افزود: یکی از دلایل پیشرفت کشورهای متمدن، همین بالا بودن میزان کتابخوانی و مطالعه افراد است.


این مسئول با بیان اینکه ترویج کتاب و کتابخوانی موجب توسعه فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، ادامه داد: مطالعه و کتاب‌خوانی موجب می‌شود که فرد با آرا و اندیشه دانشمندان و صاحب‌نظران آشنا شده و با تفکرات آنان خو گرفته و در جهت رشد فردی و اجتماعی خود و پیشرفت جامعه تلاش کند.


عبادی یادآور شد: کتاب راست‌گوترین، بی‌توقع‌ترین، مفیدترین و همیشگی‌ترین رفیق اجرای هرکس است و افراد کتابخوان بهترین سرمایه اجتماعی هر ملتی هستند.


این مسئول با اشاره به اینکه مدرسه دومین جایگاه تربیتی انسان است که کودک اصول و قواعد خواندن و نوشتن را فرا می‌گیرد و می‌آموزد که بدون کمک والدین و معلمان خود، مطالعه کتاب را بخواند و بفهمد، گفت: نقش معلمان و مدیران مدارس در ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب و کتاب‌خوانی در بین دانش‌آموزان مدارس بسیار مهم و مؤثر است.


وی یادآور شد: عملکرد معلمان مدارس در موفقیت کار کتابخانه‌ها فوق‌العاده مهم بوده و زمینه‌سازی برای حضور دانش‌آموزان در کتابخانه مدرسه، آنها را به حضور در کتابخانه‌های عمومی و ترغیب برای مطالعه و خرید کتاب تشویق می‌کند.


این مسئول با تاکید بر اینکه خواندن‌ داستان‌های‌ مختلف‌، موجب‌ شكل‌ گرفتن‌ ارزش‌های گوناگون‌ در ذهن‌ كودك‌ می‌شود، حساسيت‌ او را رشد می‌دهد و احترام‌ به‌ ديگران‌ در او شكل‌ می‌گيرد، ادامه داد: رضايتی كه‌ كودك‌ از مطالعه‌ به دست‌ می‌آورد، او را متكی به‌ خود بار خواهد آورد.


وی با اشاره به اینکه سئوال‌هايی كه‌ در اثر مطالعه‌ برای كودك‌ مطرح‌ می‌شود و مقايسه‌هايی كه‌ او بين‌ مسائل‌ مختلف‌ می‌كند در مجموع‌ موجب‌ می‌شود كه‌ او فرديی خلاق بار بیاید، افزود: با بهره‌گيری از تخيل‌ كه‌ ضرورت‌ اساسی خلاقيت‌ است‌، دنيایی بزرگ‌ و پهناور در مقابل‌ چشمان‌ كودك‌ گشوده‌ می‌شود و او قادر خواهد بود آزادانه‌ خيال‌پردازی كند. كودك‌ در اين‌ شرايط‌ هرگز خود را محدود و محبوس‌ در حصار واقعيت‌ها و امور مشهود و ملموس‌ نديده‌ و با فراغ‌ بال‌ هر آنچه‌ را كه‌ دلش‌ می‌خواهد، تصور می‌كند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.