• سه‌شنبه / ۱۱ دی ۱۳۹۷ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: zanjan-90259
  • خبرنگار : zanjan-28018

مهدی سهرابی در آستانه مسابقات قهرمانی پیست آسیا:

خوب یا بد نتیجه گرفتن دوچرخه‌سواری برای مسئولان فرقی ندارد

مهدی سهرابی


رکابزن ملی‌پوش زنجانی با انتقاد از عدم توجه به دوچرخه‌سواری گفت: ما بارها مشکلات خود را به مسئولان گفته‌ایم اما تاثیری نداشته و الان هم با همین حداقل امکانات در قهرمانی آسیا تلاش می‌کنیم بهترین نتیجه را بگیریم.

 

مهدی سهرابی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط تیم نیمه استقامت برای حضور در قهرمانی آسیا و انتظاری که از این تیم برای نتیجه‌گیری پس از ناکامی در بازی‌های آسیایی وجود دارد، بیان کرد: در این مدت رکابزنان تمرینات خوب و ایده‌آلی داشتند و شرایط تیم خوب است و قول می‌دهم بهترین نتایج را بگیریم. البته در شرایطی که اکثر تیم‌های باشگاهی ما عقب کشیده‌اند و در هیچ مسابقه‌ای شرکت نمی‌کنند، رقبای ما مثل چین، ژاپن، کره‌جنوبی حتی در تمام کاپ‌های جهانی شرکت می کنند. با این حال، این شرایط روی روحیه بچه ها تاثیر نمی گذارد. با حداقل امکانات می‌رویم تا بهترین نتیجه را بگیریم و باید از زحمات پراش و سجادی و دیگر نفراتی که برای تیم زحمت کشیدند، تشکر کنم.

 

وی در پاسخ به این پرسش که پس با این شرایط از رکابزنان نیمه استقامت باید در قهرمانی آسیا توقع مدال داشت؟، تاکید کرد: درست است پیست چوبی نداریم و یا مسابقه نرفته‌ایم اما نمی‌خواهیم در قهرمانی آسیا هم بروم ببازیم. ما بارها گفته‌ایم که پیست چوبی نداریم اما به حال کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش فرقی نکرده است. بارها مشکلات را گفته‌ایم اما روی مسئولان تاثیری نداشته است و نتیجه‌اش را حتی در بازی‌های آسیایی هم دیدند. الان هم داریم به ۲۰ سال پیش که هیچ چیزی نداشتیم اما بازهم نتیجه می‌گرفتیم، برمی‌گردیم. از طرفی باید این را هم در نظر بگیریم در ماده‌هایی که رکوردی هستند، خیلی با رقبا فاصله گرفته‌ایم و حتی رسیدن به رکوردهای ۱۵ سال پیش خودمان هم برای‌مان سخت شده است و حتی سطح رقابت در قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ هم بالا خواهد بود چون تمام تیم‌ها برای جمع کردن امتیاز کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ می‌آیند. با این وجود باز هم تلاش می‌کنیم بهترین نتیجه را بگیریم هر چند که نتیجه خوب بگیریم برای مسئولان فرقی ندارد. بد هم نتیجه بگیریم باز هم فرقی نمی‌کند.

 

سهرابی در مورد اینکه فدراسیون چگونه می‌تواند نبود پیست چوبی و یا نبود تیم‌های باشگاهی را جبران کند، تصریح کرد: بحث این است که فدراسیون مگر چقدر بودجه دارد؟ اگر ما پیست چوبی نخواهیم و فقط به دنبال این باشیم که از امکانات روز دنیا عقب نمانیم، فدراسیون برای خرید دوچرخه و تجهیزات باید هر سال 2 تا 3 میلیارد تومان هزینه کند اما آیا چنین بودجه‌ای را دارد؟ از این رو مجبوریم از همان دوچرخه و امکانات سال‌های گذشته استفاده کنیم.

 

وی ادامه داد: با این حال، در کنار این مسائل کادر فنی تیم‌ملی نیمه استقامت و پراش سرمربی تمرینات خوب و به روز برای ما داشت. در لیگ برتر هم مشاهده کردیم رکابزنانی که در اردوی تیم‌ملی بودند نسبت به کسانی که در خانه تمرین کرده بودند، پیشرفت داشتند و یک سر و گردن بالاتر بودند.

 

رکابزن ملی‌پوش زنجانی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه به فکر مذاکره با تیم‌های خارجی و لژیونر شدن نیست؟، گفت: به هر حال باید سن و سال را هم در نظر گرفت و ما باید قبول کنیم که سن و سال ما بالا رفته است و آخرهای کار ما است. من اگر ببینم جوانانی بیایند که بهتر باشند خودم اولین نفر خواهم بود که از تیم‌ملی کنار می‌کشم اما در حال حاضر دوچرخه‌سواری ایران طوری نابود شده که ما به تعداد انگشتان دست هم ملی‌پوش برای حضور در اردوی تیم‌ملی نداریم.

 

وی افزود: البته در این اردوی تیم‌ملی به جوان‌ها میدان داده شده و در این مسابقات قهرمانی آسیا نباید از آن‌ها انتظار نتیجه داشت اما چون یک سال دیگر در رده جوانان هستند برای مسابقات سال بعد باید نتیجه بگیرند. رسول هاشم‌کندی هم که مسئول استعدادیابی فدراسیون شده و ان‌شاءالله رکابزنان خوبی را شناسایی می‌کند.

 

سهرابی با انتقاد از نوع پیست‌هایی که داخل ایران ساخته می‌شود، تصریح کرد: چند پیست در ایران ساخته شده اما نقشه‌های آن برای 20 تا 30 سال پیش است. این پیست‌ها ورودی آمبولانس و راه‌پله ندارد. من ۲۳ سال در دوچرخه‌سواری پیست کار می‌کنم آیا برای ساخت پیست زنجان که در شهر خودمم هم هست تاکنون آمده‌اند یک سئوال از من بپرسند؟ اکثر پیست‌ها هم افتتاح نشده، خرابه شده‌اند. پیست رشت که هنوز افتتاح نشده کاملا خرابه است. پیست اهواز هم در و پنجره‌اش خراب است و داخل پیست هم به گونه‌ای است که انگار داری در زمین خاکی رکاب می‌زنی. به‌جای اینکه بیایند میلیاردها تومان الکی هزینه کنند، خب یک پیست چوبی در کیش می‌ساختند. آن زمان که دلار ارزان بود از کسانی که تجربه داشتند و از کشورهای خارجی کمک می‌گرفتند و یک پیست استاندارد می‌ساختند، نه اینکه میلیاردها تومان بی‌جهت هزینه شود.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.