• یکشنبه / ۴ فروردین ۱۳۹۸ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: zanjan-91499
  • خبرنگار : 50165

معاون سازمان میراث‌فرهنگی عنوان کرد:

صنایع‌دستی؛ نماد عینی اقتصاد مقاومتی

13


معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: صنایع‌دستی، نماد عینی اقتصاد مقاومتی است.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، پویا محمودیان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: صنایع‌دستی یکی از ایرانی‌ترین کالاهایی است که در کشور تولید می‌شود و مواد اولیه، دانش فنی و نیروی انسانی مورد نیاز آن در داخل کشور است.

 

این مسئول، صنایع‌دستی را نماد عینی اقتصاد مقاومتی دانست و ادامه داد: امسال به عنوان سال «رونق تولید» نام گرفته و یکی از حوزه‌هایی که پتانسیل بالایی را در حوزه تولید دارد، صنایع‌دستی است که ظرفیت بالایی دارد.

 

وی افزود: به دنبال ایجاد فرصت برابر صنعت‌گران و هنرمندان مشغول در این حوزه و ایجاد بازارهای جدید برای کالاهای صنایع‌دستی کشور و افزایش تولید صنایع‌دستی به عنوان کشوری که جایگاه سومین کشور تولیدکننده صنایع‌دستی در دنیا و اولین کشور به لحاظ ثبت روستاها و شهرهای جهانی است، هستیم.

 

محمودیان تصریح کرد: ایجاد کارگاه‌های بزرگ صنایع‌دستی و همیت کشوری در خرید کالاهای صنایع‌دستی با هدف ایجاد اشتغال، کارآفرینی، حمایت از هنر و صنعت ملی کشور و هنرمندان، جزو برنامه‌های سال 98 است. همچنین تبلیغ و بسترسازی برای صادرات صنایع‌دستی و حضور صنعت‌گران در نمایشگاه‌های خارجی و داخلی، در دستور کار است.

 

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، یادآور شد: خانه ایرانی می‌تواند با صنایع‌دستی مزین شود و این مهم در برنامه‌های امسال مورد توجه قرار خواهد گرفت.

 

وی با بیان اینکه ایران سومین کشور تولیدکننده صنایع‌دستی به لحاظ تنوع است، گفت: در 9 ماهه ابتدایی سال گذشته شاهد تحقق بیش از 190 میلیون دلار و 17 درصد رشد در تولید صنایع‌دستی بودیم و این مهم با مطلوب مورد نظر فاصله دارد و به دنبال آن هستیم که با کمپین‌های مختلفی که ایجاد می‌شود، در جهت تشویق، ترغیب و تبلیغ صنایع‌دستی اقدام کنیم.

 

این مسئول اظهار کرد: در حال حاضر به دنبال آن هستیم که فرهنگ استفاده از صنایع‌دستی ایران چه در بعد کاربردی و چه در بعد ترئینی در بین همه اقشار نهادینه شود. در رابطه با بحث بسته‌بندی صنایع‌دستی نیز پیشرفت خوبی حاصل شده ولی به دنبال آن هستیم که بسته‌بندی صنایع‌دستی به عنوان کالای هنری در شان این کالا و هنر باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: در بحث تجاری‌سازی صنایع‌دستی که بارها مورد تاکید بوده، اتفاقات خوبی از قبیل برندسازی، بسته‌بندی، بازاریابی و افزایش حجم تولید، انجام شده و امیدواریم که شاهد رونق تولید صنایع‌دستی برای سال 98 باشیم.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.