• پنجشنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ / ۲۳:۲۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: zanjan-92624

مدیرعامل شرکت راه‌آهن عنوان کرد:

اتصال مراکز لجستیک به شبکه ریلی کشور

اتصال مراکز لجستیک به شبکه ریلی کشور


مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، از افزایش اتصال مراکز لجستیک و مراکز عمده بار به شبکه ریلی کشور خبر داد.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، سعید رسولی شامگاه امروز در حاشیه افتتاح فیدر تخلیه ایستگاه بناب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پروژه با خطوط فرعی که برای آن احداث شده، در مجموع با اعتبار ۱.۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، در طول مدت دو ماه به انجام رسیده و ظرفیت تخلیه روزانه ۳۰ واگن را دارد.

 

وی، صرفه‌جویی در سوخت، کاهش تلفات ناشی از تصادفات، کاهش استهلاک جاده‌ها و آلودگی‌های زیست‌محیطی را از مزایای جابه‌جایی بار با استفاده از حمل و نقل ریلی در مقایسه با حمل و نقل جاده‌ای برشمرد.

 

این مسئول،‏ اتصال مراکز عمده بار به شبکه ریلی را از اولویت‌های راه‌آهن دانست و گفت: راه‌آهن با طول بیش از ۱۱ هزار کیلومتر، آمادگی جابه‌جایی حمل بار در مسیرهایی که دارای خطوط ریلی است را دارد. یکی از اشکالات موجود عدم اتصال نزدیک خطوط ریلی به مراکز عمده بار است که تخلیه و بارگیری مرکب باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود که سعی داریم با اتصال مراکز لجستیک و مراکز عمده بار به شبکه ریلی بهره‌وری را افزایش دهیم.

 

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اشاره به اینکه امسال به نام رونق تولید نام‌گذاری شده است، تصریح کرد: از محل ظرفیت تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۷ و توافق وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه، مقرر شده که 2000 میلیارد تومان منابع صرف تولید 1000 دستگاه انواع لوکوموتیو، واگن باری، مسافری و خودکششی شود که بخشی از سفارش این طرح در شرکت ایریکو انجام خواهد شد.

 

رسولی، سفارش بازسازی واگن‌های مسافری و سفارشات شرکت مترو را از دیگر برنامه‌ها برای فعالیت کارخانه ایریکو برشمرد و افزود: امیدواریم از ظرفیت‌هایی که وجود دارد استفاده کرده و سال پرکاری داشته باشیم.

 

وی همچنین در مورد انتخاب مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب، خاطرنشان کرد: خدمت‌گزارترین فرد و کسی که شایستگی و لیاقت بیشتر برای خدمت به مردم منطقه داشته باشد و آرامش مردم در حوزه حمل و نقل ریلی را تامین کند، برای این پست انتخاب می‌شود.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha