عضو شورای مرکزی کانونهای کارآفرینی کشور گفت: متاسفانه در برهه کنونی، فاصله بین شعار تا عمل در حوزههای کارآفرینی فاصله معنیداری است.
به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، صمد یوسفیاصل ظهر امروز در
نشست خبری با بیان اینکه خبرنگاران جزو اقشاری از جامعه محسوب میشوند که
امیدواریم بتوانند در آینده نزدیک در جایگاه واقعی خود قرار گیرند، افزود:
متاسفانه امکاناتی که در مقابل استعدادهای بیشمار جامعه خبری به آنها داده میشود،
به هیچ وجه قابل مقایسه نبوده و همخوانی ندارد که این خود میتواند به مرور زمان
در کارکرد حرفهای آنها تاثیر بگذارد.
وی با اشاره به اینکه از قراین و شواهد چنین برمیآید که
خبرنگاران از داشتن حداقلها حتی در حوزه کاری خود نیز محروم هستند، تصریح کرد:
تداوم فعالیت با چنین شرایطی حاکی از آن است که جامعه خبری استان از شرایط اقتصادی
کشور درک صحیحی داشته و ترجیح میدهند با مشکلاتشان کنار بیایند، تا اینکه با
مطرح کردن دغدغههای خود، به مشکلات کشور بیش از پیش دامن بزنند.
این فعال عرصه کارآفرینی با تاکید بر اینکه خبرنگاران جزو
اقشار متفاوت جامعه بهشمار میروند و فعالیت با چنین شرایطی نیازمند عشق و علاقهای
که بتوان با حداقلها، رسالت واقعی را انجام داد، یادآور شد: اگر عشق و علاقه را
بهعنوان یکی از اولویتهای کاری این حوزه در نظر بگیریم، نباید فراموش کنیم که
برای این علاقه نیز باید زمان در نظر گرفت؛ چرا که بعد از چند سال فعالیت، تداوم
این روند میتواند کار حرفهای را تحتالشعاع قرار دهد.
رئیس کانون کارآفرینان استان زنجان در ادامه از راهاندازی
این کانون در سال 86 در استان زنجان خبر داد و با بیان اینکه مهمترین هدف این
کانون، نزدیک کردن ایدههای خلاق به صاحبان سرمایه است، ادامه داد: خوشبختانه
خبرنگاران جزو اقشاری از جامعه بهشمار میروند که دارای ایدههای خلاقانه در حوزههای
مختلف بهویژه عرصههای فرهنگی هستند که میتوان از این ایدههای استفاده کرد.
یوسفیاصل با اشاره به اینکه در طول سه سال گذشته تلاش کردهایم
تا ایدههای خلاق را به صاحبان سرمایه نزدیک کنیم که خوشبختانه موفقیتهای حاصل
شده در این زمینه باعث شده است تا زنجان جزو پنج استان برتر در حوزه کارآفرینی
باشد، اظهار کرد: این کانون همانند سایر تشکلهای بخش خصوصی، نوپا بوده و تلاش
کرده است در زمینه شناسایی کارآفرینان و نیز ایفای نقش در جشنواره کارآفرینان برتر
عملکرد موفقی داشته باشد.
وی با بیان اینکه یکی از دغدغههای عرصه کارآفرینی در برهه
کنونی این است که فاصله بین شعار تا عمل در این بخش، بسیار زیاد است، گفت: یکی
دیگر از دغدغههای این بخش، تمییز دادن کارآفرینان است که متاسفانه نبود فیلتر
برای ورود به این عرصه همانند بسیاری از حوزهها باعث شده است تا افرادی وارد این
عرصه شده و بعد از مدتی با سرخوردگی از آن خارج شوند که این خود ضربه بزرگی به
مقوله کارآفرینی از بعد فرهنگی خواهد زد.
عضو شورای مرکزی کانونهای کارآفرینی کشور با تاکید بر
اینکه به جرأت میتوان گفت که فقط بخش خصوصی توانسته است در زمینه کارآفرینی کار
بهینهای انجام داده و دولت در این زمینه کاری انجام نداده است، خاطرنشان کرد: اگر
امروز صحبت از جنگ اقتصادی است، این بدان معنی است که برای حضوری موفق در این عرصه
باید به کارآفرینان بهعنوان افرادی که در خط مقدم این جنگ قرار دارند، اعتماد
کنیم.
نظرات