• چهارشنبه / ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: zanjan-94047
  • خبرنگار : 50163

پایان کار 43 پایگاه بهبود اوقات فراغت در خرم‌دره

اوقات فراغت


رئیس آموزش و پرورش خرم‌دره گفت: 43 پایگاه بهبود اوقات فراغت در مدارس این شهرستان به کار خود پایان داد.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، لعیا جعفری در مراسم اختتامیه فعالیت‌های تابستانی شهرستان خرم‌دره که به صورت متمرکز در کانون فرهنگی و تربیتی اسوه برگزار شد با اشاره به قوت گرفتن فعالیت‌های حوزه پرورشی نسبت به سال‌های گذشته، اظهار کرد: فعالیت‌های تربیتی فرآیندی است به این معنی که از مقطع پیش‌دبستانی آغاز و تا پایان دیپلم دانش‌آموز، این فرآیند برنامه‌محور ادامه دارد.

 

وی با بیان این‌که رسالت حوزه پرورشی با سه هدف اصلی انجام می‌گیرد، افزود: گام اول شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان است که در واقع نخستین عامل راه پیشرفت دانش‌آموزان به‌شمار می‌آید که در این راستا حوزه مشاوره جهت سلامت روحی، حوزه سلامت جهت سلامت جسمی و حوزه اعتقادی جهت تقویت دیدگاه‌های دینی و اعتقادی دانش‌آموزان فعالیت دارند.

 

جعفری با تاکید بر این‌که مهم‌ترین فضا جهت شناسایی استعدادها، کلاس‌های اوقات فراغت است که برنامه‌ها و فعالیت‌ها در ویترین این کلاس‌ها گذاشته می‌شود، افزود: در این کلاس‌ها طی پروسه 45 روزه مربیان دانش‌آموزان را در مسیرهایی که انتخاب کرده‌اند هدایت می‌کنند.

 

وی با اشاره به این‌که گام دوم تحت عنوان جذب فعالیت‌های تربیتی دانش‌آموز به شمار می‌آید، افزود: در واقع این عرصه را مربیان پرورشی به‌وجود می‌آورند و بر این اساس که برنامه‌های خاصی رادر آموزشگاه‌ها تدارک دیده و دانش‌آموزان طبق میل خود برنامه‌ها را انتخاب و فعالیت‌ها را شروع می‌کنند.

 

جعفری در ادامه، گام سوم رسالت حوزه پرورشی را هدایت در مسیر اصلی خودش معرفی کرد و گفت: متاسفانه فعالیت‌های پرورشی در مدارس با کسب مقام در سطح آموزشگاه، شهرستان، استان و کشوری دانش‌آموزان رها و از چرخه فعالیت پرورشی خارج می‌‌شوند، در حالی که هدف حوزه پرورشی در واقع این است که این دانش‌آموزان را البته با انجام رایزنی جهت ادامه فعالیت‌ها در دانشگاه و جامعه در مسیر خود هدایت کنند.

 

وی ادامه داد: رسالت حوزه پرورشی محقق نمی‌شود مگر با مساعدت و کمک اولیای دانش‌آموزان که نقش عظیمی در ساختار شخصیتی آنان در کنار آموزش‌های مدارس دارند و باید اولیا صاحب‌نظر باشند تا از نظرات آنان نهایت استفاده جهت پیشبرد اهداف تریبتی شود.

 

این مسئول در ادامه با بیان این‌که در ایام تابستان 43 پایگاه بهبود اوقات فراغت در مدارس شهرستان خرم‌دره فعال بود، ادامه داد: در این مراکز بیش از ده‌ها رشته آموزشی، پرورشی و تربیتی از قبیل کلاس‌های روخوانی و روان‌خوانی قرآن، مداحی، نقاشی، خوشنویسی، طراحی و ... برگزار شد.

 

رئیس آموزش و پرورش خرم‌دره بیان کرد: میزان مشارکت دانش‌آموزان در مدارس مجری پایگاه‌های بهبود اوقات فراغت در پرتال همگام 6663 نفر است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.