• یکشنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1402050804809
  • خبرنگار : 71616

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد

تدوین آیین‌نامه واردات خودرو تا ۱۰ روز آینده

تدوین آیین‌نامه واردات خودرو تا ۱۰ روز آینده

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده، آیین‌نامه واردات خودروها تدوین می‌شود، گفت: ایجاد تحول در وضعیت خودروها قطعا در آیین‌نامه واردات خودروهای نو و کارکرده مدنظر قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، عباس علی‌آبادی اظهار کرد: ما در حال تدوین آیین‌نامه‌ی واردات خودرو چه کارکرده و چه خودروهای نو هستیم. این آیین‌نامه در شرف تدوین است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: آنچه که به نظر من برای مردم ما مهم است، نوآوری‌هایی است که در این عرصه اتفاق خواهد افتاد. ما بنا داریم که تحولی در وضعیت موجود خودروها به وجود آوریم؛ این تحول شامل این می‌شود که خودروهای موجود در وضعیت مناسب‌تری عرضه شوند؛ اما مهمتر از آن توجه به خودروهای برقی است.

وی اعلام کرد: وزارت صمت در تدارک فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای خودروهای برقی است که بحث بسیار مهمی است و سبب ایجاد نوآوری در این حوزه در کشور خواهد شد. ایجاد زیرساخت خودروهای برقی در این دولت اتفاق خواهد افتاد و منافع بسیاری را از حیث مسائل زیست‌محیطی نصیب کشور خواهد کرد؛ چرا که وضعیت بهتری از این جهت پیدا خواهیم کرد. ضمن اینکه درآمدی که ناشی از مصرف سوخت‌های فسیلی است، با عدم مصرف این سوخت‌ها نصیب کشور خواهد کرد.

علی‌آبادی در گفت‌وگویی خبری در پاسخ به اینکه ممکن است واردات خودروهای نو و کارکرده به خودروهای برقی محدود شود؟ تصریح کرد: برای واردات خودروهای برقی، ارجحیت قائل هستیم و اولویت ما واردات خودروهای برقی اس

وی گفت: با رئیس کل بانک مرکزی گفت‌وگویی صورت گرفته تا تسهیل بیشتری برای واردات خودروهای برقی در نظر گرفته شود. اولویت را به تاکسی‌ها که مصرف بیشتری دارند و واردات آن‌ها تاثیر بیشتر در کاهش مشکلات محیط‌زیستی داشته و منفعت بیشتری برای کشور فراهم خواهد کرد، داده‌ایم. سپس خودروهای اشتراکی و سپس خودروها برای مصرف مردم در نظر گرفته شده است.

مقام عالی وزارت صمت ابراز امیدواری کرد که ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده، آیین‌نامه واردات خودروها تدوین شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۸ ۱۵:۴۵

بسیار عالی برای موتورهای برقی هم فکر کنید پدر این مردم و محیط زیست درامد از دست اسنپ موتوری ها و مسافرکش های اینترنتی که نود درصد از شهر و روستاهای دیگری هستند و جایی برای استراحت و صرف غذا ندارند

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۸ ۱۷:۰۹

خودرو سازان داخلی نتوانستند در چند دهه نیاز ملت‌ ایران را در صنعت خودرو تامین کنند این فرصت برای ملت‌ خیلی گران تمام شد دیگر نباید با مردم بازی کرد واردات باید همیشه آزاد باشد تا رقابت تکمیل شود چه در کیفیت چه در قیمت خودرو

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۸ ۱۸:۵۴

بعضی ها جلوی ورود تکنولوژی خودروهای برقی مقاومت میکردن. کجا هستن. بیان الان جواب بدن. ژاپن که چند سال پیش می‌خواست تمام ناوگان تاکسی رانی رو برقی کنه، اما بعضی ها منافعشون به خطر می‌افتاد و آخر هم نگذاشتن. خدا تمام خیانتکاران و منفعت طلب رو نسلشون رو ریشه کن بکنه و به هر کس که در هر پست و مقامی به مردم و مملکت صادقانه خدمت کرده و میکنه طول عمر با عزت و سلامتی بده

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۸ ۱۹:۰۱

تا کنون دهها قانون و مجوز مجلس و مصلحت نظام و .... و غیره برای واردات خودرو انجام شده و هنوز برای چند مین مرتبه منتظر آئین نامه جدید هستند با صراحت به مردم بگوئید دلالان اجازه واردات نمیدهند و آیین نامه نویسان هم عوامل آنها هستند و.

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۸ ۱۹:۵۲

ازاد سازی خودرو برای رضایت مندی مردم بسیار مهم است بر روی کالاهای دیگر هم تاثیر گذار هست