• یکشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 97020201033
  • منبع : نمایندگی مرکزی

صعود 490 درصدی صادرات گل محلات در سال 96

صعود 490 درصدی صادرات گل محلات در سال 96

ایسنا/مرکزی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات گفت: طی سال 96 در مقایسه با سال 95 در بخش گل و گیاهان زینتی رشد 490 درصدی صادرات محقق شده است.

رضا ملکی در گفتگو با ایسنا، ضمن اعلام این خبر افزود: در سال 96 میزان صادرات انواع محصولات شهرستان محلات رشد چشمگیری داشته و در مقایسه با سال 95 میزان 140درصد رشد را در بخش صادرات شاهد بوده ایم . در سال گذشته 35 میلیون دلار انواع محصولات کشاورزی، صنعتی و معدنی از این شهرستان به 22 کشور جهان صادر شد.

وی در ادامه افزود: بخش ماهیان زینتی با کاهش 18درصدی صادارت مواجه بوده و  یک میلیون و 326 هزار قطعه انواع ماهیان زینتی به ارزش 460 هزار دلار ماهی زینتی به صورت مستقیم به کشورهای هدف صادر شده است .

ملکی در خصوص میزان صادارت سنگ های بریده ساختمانی و کاهش 50 درصدی صادارت این کالا گفت: متاسفانه علاوه بر رکود بازار ساخت و ساز در داخل، تولید کنندگان سنگ های بریده ساختمانی از بازار صاردات نیز منتفع نشدند و با کاهش 50 درصدی در این بخش مواجه بوده ایم. در سال گذشته  31720 مترمربع انواع سنگ ساختمانی بریده به ارزش یک میلیون و 193 هزار دلار از محلات صادر شد .

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات با اشاره به جایگاه خوب صادارت گل و گیاهان زینتی و رشد قابل توجه این محصولات خاطر نشان کرد: در سال 96  با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و بالا بردن کیفیت تولید چهار میلیون و ششصد هزار گل شاخه بریده و 250 تن بید قرمز به ارزش 27میلیون و 200هزار دلار به کشورهای مختلف صادر شده که در مقایسه با سال 95 در بخش گل و گیاهان زینتی در حدود 490 درصد و در بخش بید قرمز رشدی 45 درصدی را داشته ایم .

وی همچنین با اشاره به صادارت در بخش شیمیایی گفت: سال گذشته برای اولین بار عایق رطوبتی به میزان 122تن به ارزش 19 هزار دلار، پارافین صنعتی به میزان دو هزار و 600 تن و ارزشی در حدود یک میلیون و 900 هزار دلار به کشورهای هدف صادر شده، همچنین  4230 تن دوده صنعتی به ارزش چهار میلیون و 276 هزار دلار از محلات صادر شده که در بخش دوده صنعتی در مقایسه با سال گذشته به میزان 280 درصد رشد صادرات را شاهد بوده ایم .

رضا ملکی در خاتمه خاطرنشان کرد: با توجه به آمارهای ذکر شده شهرستان محلات در سال گذشته  در حدود 35 میلیون دلار صادرات به کشورهای هدف صادارتی شامل ترکیه، ژاپن، چین، روسیه، آمریکا، بلغارستان، لهستان، رومانی، ایتالیا، تانزانیا، موزامبیک، میانمار، افغانستان، عراق، پاکستان و کشورهای حوزه خلیج فارس و CIS داشته و در مجموع در مقایسه با سال 95 شاهد رشد 140درصدی در حوزه صادرات بوده ایم .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha