• یکشنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۹:۰۵
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 99111914587
  • خبرنگار : 71506

طباطبایی: هدفمان صعود به دور دوم المپیک است/ می توانیم فرانسه را شکست دهیم

طباطبایی: هدفمان صعود به دور دوم المپیک است/ می توانیم فرانسه را شکست دهیم

رییس فدراسیون بسکتبال گفت: اگر مانند بازی مقابل اسپانیا در جام جهانی ظاهر شویم حتی می‌توانیم مقابل فرانسه در المپیک به پیروزی برسیم.

به گزارش ایسنا، رامین طباطبایی درباره آخرین وضعیت تیم ملی بسکتبال ایران در آستانه اعزام به پنجره سوم مقدماتی کاپ آسیا گفت: پنجره انتخابی کاپ آسیا را میدان آمادگی برای المپیک در نظر گرفتیم هر چند برای ما مهم است جزو ۱۶ تیم برتر آسیا باشیم. هفته قبل جلسه ای با رییس کمیته ملی المپیک داشتیم و برنامه هایمان را برای حضور در المپیک اعلام کردیم. سعی کردیم ۳ تورنمنت یکی در ایران و دو تورنمنت در خارج داشته باشیم. رایزنی کردیم و ایمیل هایی نیز به کشورهای پرتغال، یونان روسیه و اسپانیا هم زدیم تا در تورنمنت هایی با حضور این تیم ها شرکت کنیم. اینجا هم رایزنی کردیم که یک تورنمنت در ایران داشته باشیم.

رییس فدراسیون بسکتبال افزود: با توجه به وضعیت کرونا و اینکه هیچ فدراسیونی برنامه قطعی ندارد باید منتظر بمانیم و شرایط را رصد کنیم. امیدوارم پیش از المپیک در ۳ تورنمنت شرکت کنیم ومیان آن ها نیز ۴ اردوی تدارکاتی داشته باشیم. از فدراسیون ژاپن نیز دعوتنامه داریم تا در تورنمنت ۴ جانبه شرکت کنیم. البته آن ها هم برنامه قطعی نداده اند و هیچ کشوری نیست که از برگزاری تورنمنت ها مطمئن باشد.

وی درباره شرایط مالی فدراسیون گفت: ما برای هر تورنمت هزینه های ارزی و ریالی را به کمیته المپیک و وزارت ورزش اعلام کردیم. کلیات آن تصویب شده و درخواست کردیم مبلغ ارزی و ریالی مورد نیاز را برای ما در نظر بگیرند. ما کلیات را دادیم و باید دقیق اعلام شود تا بودجه اختصاص پیدا کند هر چند بودجه خوبی برای فدراسیون های المپیکی در نظر گرفته شده است.


طباطبایی در ادامه در پاسخ به سوال ایسنا، درباره هدف فدراسیون بسکتبال از حضور در المپیک و بازی مقابل تیم های بزرگ جهان، گفت: در ورزش پیش بینی نتیجه ممکن نیست. با توجه به اینکه باید واقع بین باشیم هدفمان صعود از گروه است تا به جمع ۸ تیم برتر المپیک راه پیدا کنیم. ما در جام جهانی شکست هایمان نزدیک بود. اگر بتوانیم بازی های خوب مثل بازی با اسپانیا در جام جهانی را تکرار کنیم، حتی می توانیم فرانسه را نیز شکست دهیم. بچه ها روحیه بالایی دارند و  هدف این است بهترین نمایش را داشته باشیم نه اینکه زنگ تفریح باشیم.

طباطبایی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا، درباره اینکه آیا شاهین طبع در رقابت های المپیک نیز سرمربیگری ایران را به طور قطع بر عهده دارد یا خیر، گفت: بله. آقای شاهین طبع تا رقابت های کاپ آسیا که بعد از المپیک برگزار می شود سرمربی تیم ملی ایران است و برای بعد از آن نیز باید صحبت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha