• پایگاه‌های اطلاع‌رسانی

  • پرتال امام خمینی (ره)
  • سایت مقام معظم رهبری
  • سایت ریاست جمهوری
  • سایت مجلس شورای اسلامی
  • سایت قوه قضاییه
  • سایت شورای نگهبان
  • سایت جهاد دانشگاهی
  • خبرگزاری‌ها

  • آنا
  • ایلنا
  • ایکنا
  • ایرنا
  • تسنیم
  • تابناک
  • دفاع مقدس
  • سینا پرس
  • شانا
  • قرآنی
  • موج
  • واحد مرکزی خبر
  • هنر آنلاین
  • دانشگاه‌ها

  • دانشگاه تهران
  • دانشگاه علامه طباطبایی
  • دانشگاه صنعتی شریف
  • دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • دانشگاه شهید بهشتی
  • دانشگاه آزاد اسلامی
  • دانشگاه خوارزمی
  • دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
  • دانشگاه شهید چمران اهواز
  • دانشگاه فردوسی مشهد
  • دانشگاه اصفهان
  • دانشگاه تبریز
  • دانشگاه علوم پزشکی تهران
  • دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی
  • دانشگاه پیام نور
  • دانشگاه علم و فرهنگ
  • دانشگاه جامع علمی کاربردی
  • روزنامه‌ها

  • آفرینش
  • اطلاعات
  • جمهوری اسلامی
  • خراسان
  • رسالت
  • مردم‌سالاری

isna header

  • صفحه اصلی
  • علمی‌ و دانشگاهی
  • سیاسی
  • فرهنگی و هنری
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • جهان
  • ورزشی
  • استان ها
  • عکس
  • ویدئو
  • گرافیک
  • صوت
  • بازار
  • ایسنا+
  • شنبه ۶ دی ۱۴۰۴ - ۱۵:۱۴
  • GMT 11:44

سرویس عکس

  • مستند
  • خبری
  • ایران
  • استان‌ها
  • فتوبلاگ
  • English

  • آرشیو
  • خط مشی
  • درباره ایسنا
  • تماس با ایسنا
  • پیوندها
  • شبکه‌های اجتماعی
  • ایسنا ۲۴
  • صفحه اصلی
  • علمی‌ و دانشگاهی
  • سیاسی
  • فرهنگی و هنری
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • جهان
  • ورزشی
  • استان ها
  • عکس
  • ویدئو
  • گرافیک
  • صوت
  • بازار
  • ایسنا+
  • شنبه ۶ دی ۱۴۰۴ - ۱۵:۱۴
  • GMT 11:44

سرویس عکس

  • مستند
  • خبری
  • ایران
  • استان‌ها
  • فتوبلاگ
  • English

کلاس اولی‎‌ها و چالش آموزش مجازی

هانیه مجتهدی
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۴

شیوع کرونا شیوه‌های تدریس و تحصیل را تغییر داد و دانش آموزان را از حضور در مدرسه محروم کرد. در بین دانش آموزان شاید، کلاس اولی‌ها بیشترین تاثیر را از اوضاع گرفتند، آنها که تجربه ای از حضور در مدرسه ندارند، در بدو ورود به دوران تحصیل با پدیده آموزش آنلاین مواجه شدند. شوک حاصل از کرونا ضربه شدیدی در ابتدا به نظام آموزشی وارد کرد، اما آموزش و پرورش به تدریج دست و پایش را جمع کرد و با راه اندازی شبکه شاد و استفاده از فضای مجازی، آموزش را به خانه ها برد، هرچند مخاطبان این آموزش و والدین آنها در جریان استفاده از شاد با چالش‌های جدی هم مواجه شدند، اما گویا در شرایط موجود، شاد تنها راه رسیدن به آموزش، درس و معلم برای دانش آموزان است. گرچه قرار نگرفتن مستقیم در فضای آموزشی مدرسه، ارتباط غیرمستقیم با معلم، محرومیت از تجربه‌های تیمی، عدم آشنایی با فضای مدرسه و ... در کنار سختی‌های آموزش مجازی، تجربه ناخوشایندی را برای دانش آموزان بویژه کلاس اولی ها رقم زده است، اما در عین حال این شرایط ظرفیت های جدیدی را در نظام آموزشی کشور ایجاد کرد که نباید از دست برود.

  • شاید هنوز هم با گذشت بیش از یک سال از آموزش مجازی در کشور بسیاری از معلمان و دانش‌آموزان با این شیوه خو نگرفته و در مواردی مانند ارزیابی سطح کلاس، پرسش و پاسخ مشکل داشته باشند.
  • در آموزش مجازی بیشتر بر جنبه آموزشی دروس تاکید می‌شود و خبری از شیطنت‌های بچه‌ها یا کسب تجارب جدید و پرورش کودکان نیست و همین موضوع آموزش را سخت تر از پیش کرده و حتی می‌تواند باعث دلزدگی دانش‌آموزان شود.
  • شاید برای گرایش به سمت آموزش مجازی قدری هم دیر شده ‌بود اما ورود یکباره کرونا باعث شد یکباره و تقریبا بدون تامین زیرساخت‌های لازم به این عرصه قدم بگذاریم و سختی‌های این مسیر را تحمل کنیم.
  • چک کردن تکالیف یک به یک دانش‌آموزان کلاس اولی و بیان ایرادات، پس از تهیه محتوای آموزش و تدریس در بستر فضای مجازی، بر سختی های آموزش مجازی افزوده است.
  • عدم برقراری ارتباط عاطفی کافی بین معلم و دانش آموز در قالب آموزش مجازی باعث سخت تر شدن مراحل آموزشی علی الخصوص برای دانش آموزان کلاس اول شده است.
  •  به علت سرپیچی بعضی از کودکان و برای تاثیر بیشتر آموزش مجازی گاهی نیاز است معلمان مشورت‌های لازم را برای چگونگی تمرین با بچه ها به اولیا بدهند.
  • خانم مطلق که ۱۴ سال سابقه تدریس پایه اول را دارد می گوید از آنجا که تدریس کلاس اولی‌ها باید جذاب تر و گیراتر باشد معمولا زمان بیشتری را برای تهیه و تدوین تصاویر صرف می‌کنم.
  • آموزش مجازی  بیشتر از همه برای کلاس اولی‌ها و آموزگارانشان و البته والدین سخت گذشت. این دانش آموزان چون تجربه ای از محیط مدرسه و کلاس درس نداشتند چالش های زیادی را تحمل کردند.
  • تحصیل در محیط مدرسه و جدایی چندساعته از محیط خانه، در کنار آموزش، دستاوردهای پرورشی مهمی با خود داشت که فعلا با وجود بیماری کرونا بخشی از وظیفه پرورشی مدرسه به والدین منتقل شده است.
  • به سبب ارتباط عاطفی عمیق تر والدین بخصوص مادران با فرزندان، در جریان آموزش مجازی مماشات بیشتری با آنها می‌شود و همین موضوع تحصیل در پایه‌های بالاتر را سخت تر می‌کند.
  • هنوز هم بعد از گذشت یک دوره تحصیلی، پدر و مادرها عموما با فرزندان شان درخصوص درس خواندن به روش مجازی به زبان مشترکی نرسیده اند و قطعا نمی توانند همچون یک معلم دانش آموز را آنهم در فضای منزل چند ساعتی برای درس خواندن مدیریت کنند.
  • آموزش مجازی  بیشتر از همه برای کلاس اولی‌ها و آموزگارانشان و البته والدین سخت گذشت. این دانش آموزان چون تجربه ای از محیط مدرسه و کلاس درس نداشتند چالش های زیادی را تحمل کردند.
  • اشتغال والدین دانش‌آموزان کلاس اول یکی دیگر از مصائب آموزش مجازی است و معمولا در این خانواده ها هم آموزش و هم انجام تکالیف به ساعات عصر و حتی پایانی روز می‌کشد.
  • ابداع یا استفاده از بازی و سرگرمی برای آموزش یکی از شیوه‌های پرکاربرد برای آموزش کلاس‌ اولی‌ها است، روشی که آموزش مجازی هم برای اثرگذاری بیشتر به آن نیاز دارد.
  • دبیر لیلا بنیادی
  • استانی-عکس
  • شبکه شاد
  • آموزش و پرورش
  • آموزش مجازی
  • كلاس اولي
  • مخابرات
  • مدیران خودرو

لینکستان

    بلیط اتوبوس دانلود آهنگ خرید سرور مجازی پهنای باند اختصاصی بوکینگ تجهیزات پزشکی بهترین جراح بینی بلیط هواپیما ارزان‌ترین تورهای داخلی و خارجی بلیط استانبول به تهران رزرو هتل بلیط هواپیما خارجی ویزای دبی تور آهنگ جدید ایرانی خرید سی‌ پی کالاف دستگاه لیزر برش فلز سوالات آیین‌ نامه تور کیش با اقساط و شرایط ویژه شرکت‌های طراحی سایت در تهران خرید قسطی ساندویچ پانل پزشک 24 دانلود آهنگ جدید نرم‌افزار صورتحساب الکترونیکی
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
ناشناس
۱۴۰۰-۰۲-۱۷ ۲۳:۴۴

حداقل باید دوره ابتدایی می توانستند با رعایت پروتکل بهداشتی در مدرسه حضور داشته باشند چون دوره اول هیچ آشنایی با مدرسه و درس ندارند و بیشترین ضربه رو میخورند چون بچه ای که از درس اول ابتدایی هیچی نفهمد مطمئنن او درسه دوم ابتدایی هم هیچ چیز متوجه نمیشوند

پاسخ
avatar
سعید
۱۴۰۰-۰۲-۱۸ ۱۰:۴۳

همه انسان هستند و ممکن است مبتلا به ویروس کرونا بشوند ، به غیر از دانش آموزان نهم و دوازدهم این دانش آموزان آدم آهنی هستن . این برداشتی است که از رفتار های مسئولین کار بلد ما بدست می آید . امیدواریم که ستاد ملی مبارزه با کرونا، تسلیم خودبزرگ بینی و خود دانای کل بینی آموزش و پرورش نشود و با الزام به غیرحضوری شدن امتحانات نهم و دوازدهم، نگرانی و خطر را از خانواده ها و دانش آموزان دور کند.

پاسخ
avatar
آرمیتا مرادی
۱۴۰۰-۰۲-۱۹ ۰۰:۲۳

من دوست دارم آنلاین باشه

پاسخ
avatar
ل.ک
۱۴۰۰-۰۲-۱۹ ۰۴:۳۰

واقعا دانش آموزان پایه ی اول صعیف میشن وربرای معلم کلاس دوم سخت میشه به نطر من سال دیگه هرمعلمی پایه ی خودشو انتخاب کندکه بیشترباهاشون آشنایی دارد.

پاسخ
avatar
ل.ک
۱۴۰۰-۰۲-۱۹ ۰۴:۳۷

چراهرمعلم هرسال یک پایه روتدریس می کند ودرحالیکه دوره صمن خدمت اون کلاس رانگدرانده است. ولی من خودم همون پایه روکه دوره صمن خدمتش رادارم وگدراندم همون دراون پایه تدریس می کنم .

پاسخ
avatar
ناشناس
۱۴۰۰-۰۲-۱۹ ۰۶:۳۰

اره جون خودتون. پوست تنم کنده شد تا بچم با سواد شد.ریاضی را امروز یاد میگرفت فردا یادش میرفت. انقدر بچم مشق نوشت از هر چی درس بیزار شد. خودم از8صبح تا2بعدازظهر پای بچم نشستم. گند از زندگیم بالا رفت. نصف موهام سفید شد. ظرفیت ،ظرفیت نکنید. برا بچه دبستانی مجازی جواب نمیده. علوم کلیپ میفرستاد. بچه نصف حواسش جایی دیگه بود. بعد 3بار گذاشتن ،اخرش خودم معلم میشدم براش توضیح میدادم. کی فهمید مادرا چی کشیدن

پاسخ
avatar
بینام
۱۴۰۰-۰۲-۲۱ ۱۵:۴۳

سلام واقعا ضربه ای که کلاس اولی ها خوردن باعث لنگ شدن اونا میشه باید اموزش و پرورش یه فکر درست و حسابی برا اونا بکنن

پاسخ
avatar
ناشناس
۱۴۰۰-۰۲-۲۲ ۰۹:۲۱

من معذرت می خواهم ولی واقعا آموزش وپرورش اگه می خواهد کمک کنه به کلاس اولی ها یک لطفی کنه واکسن کرونا رو از جایی که شروع آغاز سال تحصیلی یک بچه ابتدایی که خیلی براش مهم بوده ورود به اولین روز مدرسه همه ماها یک خاطره از اولین روز رفتن مدرسه رو داشتیم چون ضروریست آیا بچه من باید این رو با خودش تو ذهنش تجسم کنه یا نه اگه من نتوانستم در کلاس های پولی مجازی شرکت کنم تکلیف این دانش آموز چگونه است واگه به قول دوستان نتوانم شهریه بدم تکلیف چیست .تورو خدا به کمک آدم های بد بخت هم باشیم اونی که داره خوب داره ولی اونی که نداره باید چکار کنه مشئولین به داد مردم برسید.

پاسخ
ISNA
  • آرشیو
  • خط مشی
  • درباره ایسنا
  • تماس با ایسنا
علمی و دانشگاهی
  • علم
  • پژوهش
  • فناوری
  • جهاد دانشگاهی
  • هوش مصنوعی
  • آموزش
  • صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • دانش‌بنیان‌ها
  • پیشرفت
  • rubika-icon
  • eitaa-icon
  • bale-icon
  • soroush-icon
  • telegram-icon
  • youtube-icon
  • x-icon
  • instagram-icon
  • rss-icon
  • aparat-icon
Nastooh Logoنرم‌افزار تحریریهٔ نستوه
© 2025 Iranian Students' News Agency. All rights reserved